kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-10-08 - Fasadplaner

Nyss fick jag papper om att inskrivningsmyndigheten tagit emot min ans�kan om lagfart p� Projektet - men papperen f�r jag inte f�rr�n jag betalat in avgiften, som i mina �gon verkar rundligt tilltagen f�r tj�nsten. Hur mycket mer jobb g�r de egentligen �n skriver in �ndringen i ett register?

I dag fick jag ocks� en trave kuvert fr�n f�retag som bevakar fastighetsregistret, och p� framsidan av ett glassigt reklammagasin finns ett hus i samma kul�rer som jag t�nkt till Projektet: ljus, ljus gr�n med lite m�rkare snickerier och engelskt r�da spr�jsar. Tidningshuset hade dessutom rosenbuskar (eller n�t liknande) i full blom kring glasverandan. J�ttefint. *dr�mmer mig bort*

I dag har Projektet engelskt r�da spr�jsar, helt original, men snickerierna �r borta och den ursprungliga vassa, ljusturkosa f�rgen �r �verm�lad med en s�ndervittrad, mesgul ton. Samma f�rg p� alltihop, klafs klafs. N�n har kanske f�rs�kt g�ra det mindre synligt.

Jag har t�nkt hyra byggst�llningar och be alla kamrater rycka in n�r det �r dags att skrapa och m�la fasaden. (F�nstren g�r jag sj�lv f�r det �r lite mer grannlaga.) F�rst n�gra timmars jobb och sedan stort kalas p� kv�llen, s�dan �r min plan. Jag har ju b�de festlokal och plats f�r alla som beh�ver sova �ver... F�r jag ihop tjugo personer borde jobbet g� fort, och kul kan det kanske vara under tiden?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck