kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-09-26 - Landsbygdstelegrafen

Uppm�rksamma l�sare har noterat att jag inte talat om exakt var Projektet �r bel�get. Det �r av f�rsiktighetssk�l - jag vill inte r�ra upp n�got i on�dan.

Projektet finns som sagt i en by och jag vet av erfarenhet hur bybor fungerar. De t�nker: "stort hus + ungt par = m�nga barn och kanske n�gon slags aff�rsverksamhet ocks�. Skolan och lanthandeln �r r�ddad, halleluja!"

Ja, ni vet ju vad jag egentligen vill g�ra, men det �r l�ngt ifr�n s�kert att det blir av. Ju f�rre som vet n�got, desto mindre snack och k�nslor. Allts� har jag delat upp det: De som vet vad jag t�nker g�ra vet inte var huset finns (det man inte vet kan man inte r�ka s�ga i "fel" s�llskap), och de som vet att jag k�pt huset vet inte vad jag t�nker g�ra med det.

Det �r v�lgrundat. Jag har redan f�tt flera exempel p� att landsbygdstelegrafen fungerar alldeles utm�rkt. F�rsta g�ngen jag provade nyckeln i ytterd�rren kom grannarna f�r att h�lsa v�lkommen och meddela senaste skvallret p� byn: om vem som k�pt och vad f�reg�ende �garen egentligen haft f�r sig och hur det var st�llt med skicket och ifall man kunde f� plocka svartvinb�ren medan huset stod tomt och tusen andra saker. De senaste dagarna har tv� olika byf�retr�dare ringt till min mamma; de har n�mligen h�rt att det �r hon som k�pt huset. Den ena ville s�lja in ytterligare l�mpliga lokaler, och den andra ville bara tala om hur de gladde sig �t att en s� driftig m�nniska som hon ska flytta till deras by.

Snacket g�r, men jag hoppas att det ska ebba ut medan jag ligger l�gt enligt fem�rsplanen. �n s� l�nge �r pratet v�lvilligt men det kan l�tt �ndra sig.

S� medan jag har �mnet p� tal: ni som vet, ni h�ller v�l tyst va? Min sk�ra dr�m kanske inte �verlever en kampanj.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck