kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-08-24 - Kl�ver p� �ngarna

Jag hittade en sexkl�ver i g�r. Det var l�nge sedan sist, s�kert tio �r sedan om inte mer. Fyr- och femkl�vrar finns det tretton p� dussinet (n�ja, fyrkl�vrar i alla fall, jag hade kunnat plocka bort�t hundra i g�r och s�kert 20-30 femkl�vrar) men sexkl�vrar �r mycket s�llsynta och en �kta sjukl�ver har jag bara hittat en enda g�ng.

Jag slutade plocka fyrkl�vrar f�r m�nga �r sedan, men sexkl�vern tog jag. Nu ligger den i press i en tjock f�gelbok.

Det verkar som om jag har n�n sorts fallenhet f�r att hitta fyrkl�vrar, f�r jag letar inte efter dem, jag bara r�kar titta ner p� marken och d�r st�r de.

N�r jag var liten tyckte jag att det var m�rkv�rdigt och pressade alla jag hittade, men n�r man har flera hundra �r det inte s� m�rkv�rdigt l�ngre. F�rr gick det inte dra ut en tjock bok ur min hylla utan att det rasade ut platta fyrkl�vrar. Sen fick jag nog och rensade bort allihop i samband med en flytt. De var s� m�nga att jag hade kunnat s�lja dem som hamsterh�... :-)



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck