kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-08-20 - Kuddf�r�lskelse

Jag �r inte den sortens m�nniska som har vackra, nypuffade prydnadskuddar i soffor och p� sl�ta s�ng�verkast. De f� kuddar som finns i hush�llet har hamnat h�r mest av slump och �r s�nderkn�lade av flitig anv�ndning. N�got s�ng�verkast har jag inte orkat l�gga p� s�ngen p� flera �r. Den d�r pricken �ver i:et i inredningen har jag rationaliserat bort f�r l�nge sedan.

I g�r skulle jag k�pa en svart smideskonsol p� Indiska till min nya solcellstr�dg�rdslampa - och blev blixtf�r�lskad i n�gra kudd�verdrag. Det m�ste v�l vara det nyvaknade intresset f�r lappteknik och kreativa applikationer som sl�r igenom. Jag k�pte tre. En som inspiration, en ska jag ge bort och den tredje k�pte jag bara f�r att jag inte kunde v�lja bort.

Jag kan titta p� dem hur l�nge som helst och uppt�cker fler detaljer varje g�ng. Sm� speglar, p�rlor, paljetter, silvriga snoddar, broderier... och vilda kombinationer av f�rger som �nd� g�r s� himla bra ihop. Det �r om�jligt att g�ra f�rgerna och glittret r�ttvisa p� bild, men ni f�r v�l ett hum i alla fall.

Kuddarna passar inte ihop med n�got annat som jag �ger men det kan inte hj�lpas. Jag m�ste ha dem. De �r vitaminer f�r �gat och sj�len.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck