kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-08-18 - M�ndagsmorgon

Jag vaknade tidigt i morse, f�re fem - f�re soluppg�ngen. Daggdropparna glittrade som kristaller i det sneda morgonljuset och jag anade september i den kyliga, klara luften. Det �r sk�nt att vara ute s� d�r tidigt, f�re bullret och m�nniskorna.

Precis vid sju var jag tvungen att �ppna balkongd�rren och sniffa i luften. Det s�g ut som tung, kvalmig brandr�k bortom grannhusen, men det var gr�dimma som rullade in. En kvart senare var den p� v�r g�rd, jag s�g knappt ner till sophuset. Nu �r dimman borta och solen skiner p� svalorna som jagar �ver klarbl� himmel.

I helgen var jag p� landet med farmen, medan B var barnvakt f�r f�rsta g�ngen i sitt liv. Tja, barnvakt, grabbarna �r 10 och 13 s� de klarar sig v�l sj�lva men inte g�rna ett helt dygn, och B �r f�r �vrigt deras hj�lte.

"M�h, hur ska du mata dem d�?" retades jag, v�l medveten om Bs aversion mot k�ksarbete.

"Vad�, det finns ju b�de korvmoj och pizzeria p� byn s� det �r v�l minsta bekymret!" replikerade han.

Sj�lvklart. Att jag inte t�nkte p� det. Mor�tter och s�nt krafs f�r mammor syssla med.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck