kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-08-06 - Parkeringspuckon och �tersken

Vid sop- och returpapperscontainrarna p� v�r g�rd finns det fyra "parkering f�rbjuden"-skyltar p� en str�cka om h�gst 15 meter. �nd� parkerar folk d�r.

Sedan jag blev medlem i bostadsr�ttsf�reningens styrelse har jag b�rjat irritera mig v�ldigt p� att folk har s� sv�rt att t�nka sj�lva, och r�kna ut konsekvenser av vad de g�r.

F�rmodligen �r det samma pucko som tappar bilen d�r som klagar h�gljutt �ver att containern inte blivit t�md.

F�rut lade jag inte m�rke till allt korkat som folk g�r, och inte vad det kostar att laga, sanera eller �terst�lla heller.

Det var allts� b�ttre f�rr. :-D

I dag har jag t�nkt p� att saker inte alls �r vad de verkar. I m�ndags sov jag bort hela dagen trots att jag egentligen t�nkt jobba. Jag �r s� om�ttligt tr�tt! I tisdags sov jag bort halva dagen. P� kv�llen gjorde jag �ntligen n�gra livsuppeh�llande insatser f�r v�xterna i vardagsrummet, vilket jag borde ha gjort f�r l�nge sedan eftersom den stora fikusen f�tt ohyra och tappat 90 procent av alla blad. D� ringer P och undrar vad jag g�r. Sanningsenligt svarar jag: planterar om och duschar v�xterna. Och han undrar lite imponerat: "Var f�r du all energi fr�n? Du har ju alltid n�t p� g�ng!"

Ha.

Jag �nskar att jag verkligen hade den d�r energin, men det �r flera �r sedan. Skimrar skenet efter den fortfarande?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck