kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-07-17 - Pryl�ngest

Jag �r p� landet och kliar insektsbetten. Stora r�da blaffor av bromsar, och m�ngder av mindre fr�n mygg och knott. Det �r mer �n 30 grader inomhus p� n�tterna och om�jligt att kyla ut. I natt ska jag sova i t�ltet. Jag smyger ut och s�tter upp det n�r sex�rige W har somnat, s� att jag slipper s�llskap� ;-D

Aprop� t�lt s� har jag k�pt ett riktigt f�rr�dst�lt som �r 3x9 meter. Ett riktigt kalast�lt tycker K. Dubbelt s� dyrt som ett partyt�lt i samma storlek men absolut v�rt det. Nu ska jag skaffa markisv�v att sy f�rvaringsp�sar av. T�ltet v�ger mer �n 75 kilo och kom i en j�ttestor l�da som man m�ste vara minst tv� f�r att hantera. B�ttre d� att dela upp det i fyra 20-kiloss�ckar.

I t�ltet har jag nu en massa t�nkta projekt: m�bler som ska m�las och kl�s om, och l�dor fulla av diverse gammalt grejs. Det mesta hade jag nog t�nkt g�ra av med, men inblandat s� finns grejer som ska vara kvar. Inne i t�ltet �r det som i ett v�xthus, varmt och fuktigt, men svalare �n ute i solen. Jag klarar en halvtimme i taget innan jag m�ste ut och lufta mig. � andra sidan har jag mycket att fundera �ver s� det beh�vs pauser.

Ska man spara alla vykort man f�tt genom �ren? Om man ska kasta en del, hur g�r man d� urvalet? Och vad ska man med resten till?

M�ste man spara exklusivt handm�lat porslin som man aldrig v�gat anv�nda, eller kan man s�lja det p� loppis?

T�rs man l�gga f�dda presenter p� loppisbordet om givaren garanterat kommer att se dem d�r? Kommer givaren ih�g vem jag f�tt grejerna av? Jag kom ju knappt ih�g att jag �ger dem.

Vissa saker har legat i f�rr�det i sju �r och jag har inte saknat dem en g�ng. Dem borde jag ju kunna g�ra av med. Andra saker har legat i f�rr�det i 20 �r utan att jag saknat dem en enda g�ng, men nu n�r jag ser dem igen �r jag glad att de finns kvar. Fast, om jag inte hade hittat dem nu s� skulle jag v�l inte fundera n�rmare �ver vart de tagit v�gen heller.

N�r jag ser alla l�dorna och staplarna t�nker jag: �Usch, bort med det!� men sen tittar jag p� pryl efter pryl och t�nker: �ja, men den h�r kan ju f� vara kvar i alla fall� och l�gger den p� spara-h�gen som v�xer orov�ckande snabbt.

Jag vill inte ha s� m�nga saker som jag har, men jag vill inte riktigt g�ra av med dem heller.

Vilka i-landsproblem man kan ha.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck