kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-07-14 - Annonsmarknader

Jag �r stammis p� Blockets j�mtlandssida, den ing�r i min dagliga dos. Oklart varf�r, jag har hittills inte k�pt n�got som annonserats ut d�r, och inte s�lt n�got heller. Det kanske �r ren nyfikenhet, eller f�rhoppningen att jag n�n g�ng ska g�ra den stora uppt�ckten. "Precis en s�n �r det som jag alltid har saknat!"

I n�t sammanhang l�ste jag att "man m�ste veta att det finns f�r att kunna �tr� det". Det �r delvis sant: Habeg�r kan man nog bara ha efter tydligt definerade saker, men om man inte vet vad som saknas en s� kan man �nd� k�nna ... ett sug. Man letar och letar men hittar det inte. Sj�lva letandet �r terapi i sig, fyller hj�rnan med verksamhet s� att man gl�mmer varf�r man b�rjade leta.

Jag tror inte att det �r materiella saker som den d�r namnl�sa l�ngtan g�ller. Jag har sett folk leta bland loppisar, p� krogen, i aff�rer p� fina gatan, i konstiga f�reningar - men av deras nollst�llda miner n�r de g�r d�rifr�n antar jag att de inte har hittat det de s�kte, bara d�mpat suget.

Vad �r det vi saknar? Tja, det �r kanske olika fr�n person till person. I alla fall skiljer det p� vad vi v�ljer att leta efter. "Om jag bara f�r tag i den tolfte delen i den h�r serien s� kommer jag att vara f�r evigt n�jd." "Om jag bara hittar en pojkv�n s� kommer livet att leka."

Nu �r det som upplagt f�r n�got religi�st eller andligt snack, men det var inte dit jag skulle komma. Innerst tror jag nog att andligheten ocks� �r substitut som vi anv�nder f�r att d�va saknaden, v�r l�ngtan.

Suget efter vad?

Men det var ju inte det jag skulle s�tta mig vid datorn f�r att ber�tta denna str�lande sommardag. Jag har n�mligen gjort en annons f�r mammas �vernattningsl�genhet p� http://saljes.just.nu och f�r att driva dit n�gra spekulanter s�kte jag efter gratis annonsmarknader p� Google. M�nga finns det. H�r �r de som jag satte in annonser hos:

www.annonsmarknad.com

www.annonsmarknad.nu

www.basar.nu

www.blip.nu

www.blasidorna.nu

www.deala.com

www.dinbostad.com

www.fyndigt.net

www.kanalen.nu

www.sverigeportalen.cc

www.uppslaget.se

Det har redan gett tre tr�ffar p� l�genhetssidan. Jag ger dem en m�nad, sen annonserar vi nog p� Blocket.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck