kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-06-14 - Oh�lsosamt lat

Jag h�ller p� att sl� nytt rekord i att skjuta upp saker. �h, nej, v�nta, det �r l�ngt fr�n rekordet �n men jag har hamnat i det d�r l�get igen n�r jag:

* hoppar till varje g�ng telefonen ringer och bekymrat granskar skvallerbyttan f�r att se om det kanske �r n�n som vill efterlysa n�got jag lovat utr�tta

* tittar p� v�rdel�sa tv-program eller �nnu troligare zappar mellan tre olika samtidigt

* hittar mig sj�lv surfande p� n�tet klockan tre p� natten

* har ont i huvudet och r�da �gon

* �r hur tr�tt som helst, hela tiden, och m�ste ta p� mig extra kl�der f�r att jag fryser, f�r att jag slarvar med s�mn och mat

Det skulle ta mig tv� eller kanske tre dagar att g�ra mina uppgifter, och sedan kunde jag gotta mig �t hur duktig jag varit och sova gott p� n�tterna. G�r jag det? Nej. Finns det piller mot s�nt? Ge mig ett lastbilslass!

Senaste nytt p� Scooby-fronten:

* Jag har skrivit ett ganska l�ngt brev p� engelska till Scoobys irl�ndska r�ddare och ber�ttat om ditt och datt, och s� skickade jag med tv� foton. De blev glada.

* Vi gick till veterin�ren h�romdagen men fick boka en ny tid. Jag hade sagt till om ordentlig mununders�kning och assistenten bokade f�rl�ngd unders�kningstid, 45 minuter f�r sedering, men n�r vi kom dit visade det sig att veterin�ren ville ha 1,5 timme f�r s�vning. Vid sedering ger de bara lugnande, och veterin�ren t�nkte inte riskera n�gra fingrar i gapet p� min raggiga lilla varg.

* Jag har f�r f�rsta g�ngen i mitt liv k�pt en munkorg. Jag har haft m�nga djur men aldrig blivit biten, sparkad, st�ngad eller illa kl�st, och har i princip sett det som en hederssak att inte anv�nda munkorg eller binda upp djur s� att de inte kan f�rsvara sig. Vid �msesidigt f�rtroende ska det inte beh�vas, s� har jag resonerat. Men Scooby har minnen som jag inte vet n�got om, och han morrade �t veterin�ren s� att hon blev bet�nksam. Om jag f�rsiktigt v�njer honom vid att ta p� munkorgen hemma blir det f�rhoppningsvis mindre traumatiskt n�r veterin�ren kr�ver den. Sen misst�nker jag att den kan komma till pass vid kloklippning ocks�.

* Nu klarar vi sitt vid mer �n h�lften av g�ngerna, och har b�rjat med ligg. Men att g� fr�n ligg till sitt �r �n s� l�nge fullst�ndigt om�jligt. :-)

* Scooby har en del egna id�er om vad han skulle kunna g�ra ist�llet f�r att sitta. St� p� bakbenen kanske? Eller vifta med framtassarna? Missn�jesmorra? Eller kan man p� n�got vis roffa �t sig godiset mellan mattes fingrar?

* Jag petade fram kattleksaker fr�n under soffan och vips hade Scooby hittat en ny favoritgrej: plastkulan ur ett Kinder�gg. Jag �r inte alls glad �ver det - t�nk om han r�kar sv�lja den? Jag tog tillbaka kulan och lade den p� soffbordet, och i ett huj hade jag en hund d�ruppe ocks�. Ett solkart agility�mne.

* Vi �kte till Fakir f�r en rej�l kappl�pningsomg�ng, men Fakir hade skurit s�nder trampdynan och haltade omkring med bandage. Det �r sv�rt att avg�ra vem av herrarna som blev mest besviken. Scooby gjorde flera tappra f�rs�k att f� ig�ng �lghunden Tasso ist�llet, men det �r en trist typ som blivit gammal gubbe i f�rtid.

* Jag kommenterade Scoobys snabbhet i brevet till Irland, och fick till svar att jod�, han hade sprungit ifr�n en renrasig greyhound hos dem. Ska man kanske satsa p� kappl�pning?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck