kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-06-10 - Tantattack!

I dag h�nde n�got hemskt.

Jag l�t Scooby h�lsa p� en �ldre liten terrier-tant h�r p� granng�rden. Reservhusse sa lite oroligt att hon kunde fr�sa ifr�n, men jag tyckte det s�g ut att g� bra, Scooby var ju s� f�rsynt och glad �ver en kompis, och hon s�g bara avvaktande ut. Inte ens en morrning.

Men r�tt som det var anf�ll hon utan f�rvarning. Hon n�jde sig inte med en snabb tillr�ttavisning utan f�rf�ljde Scooby tills han ramlade omkull, gr�tande, och reservhusse �ntligen hann dra tillbaka henne.

D� uppt�ckte jag att Scooby bl�dde. Han hade blod i mustaschen, p� nosen och i munnen. Jag blev alldeles kall och magen liten som en valn�t.

Jag fick inte g�ra n�gon ing�ende inspektion, men jag �r ganska s�ker p� att det bara �r ett h�l i tungan. Antingen bet han sig sj�lv (det har han gjort f�rut f�r det fattas en bit av tungan precis vid den fr�mre h�rntanden) eller s� bet hon honom.

Efter det var han r�dd f�r allt igen. Bilar, cyklister, fotg�ngare - alla var potentiella hundmisshandlare. Han lugnade sig efter en halvtimme, men �r fortfarande lite d�mpad.

Och h�r sitter jag och k�nner mig el�ndig. Lilla gullklimpen, h�r hade han just b�rjat tro att han kommit till tryggheten, och s� h�nder det h�r.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck