kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-06-05 - Hormonsnyftaren

Den ljumma, l�tta brisen �r fylld av konfetti nu n�r h�ggen sl�pper sina blomblad. De bildar skira, vita m�nster p� marken. Snart �r det slut med den ljuva doften p� v�ra kv�llspromenader. Vemod.

Jag har mens. Jag har ont i ryggen. I g�r fick jag en tills�gelse av en �ldre man f�r att jag hade hunden l�s n�r vi lekte p� en stor, �de gr�splan, och sedan fick jag d�ligt samvete och �ltade mitt tilltag i en timme. Han hade ju r�tt. Jag vet att den galet stirrande, hysteriskt snabba, beigebruna projektilen inte bryr sig ett dugg om folk som passerar, men det kan ju inte han veta. Han kanske var hundr�dd.

Ibland �nskar jag att jag bodde en mil fr�n n�rmaste m�nniska, och ibland kan jag inte l�ngre t�nka mig att bo n�nstans d�r samtliga alternativa promenadv�gar �r utprovade efter en dag.

Jag hatar de h�r hormonstormarna. Jag g�r fr�n topp till botten p� tre minuter blankt. F�rv�nas icke om ni hittar mig gr�tande vid k�ksbordet �ver ... ingenting. En k�nsla utan grund r�cker.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck