kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-06-06 - Pr�vningar

Jycken tittade �msom p� mig, �msom genom den �ppna porten p� h�llregnet utanf�r.

- Menar du allvar? Ska vi g� ut i det h�r v�dret?

Jag insisterade: kom nu, du vill v�l pinka?

H�gst tveksam trippade Scooby ut och h�ll sig nogsamt intill husv�ggen d�r det regnade lite mindre. Ja, han �r nog en s�n hund som g�rna vill ha en egen regnrock. Med olycklig min skakade han vattnet ut p�lsen var hundrade meter. Det blev en kort runda.

�nnu olyckligare blev han lite senare p� kv�llen n�r han hade jagat in Macro under s�ngen och jag besl�t att det var dags att l�ra honom springa vid cykeln.

- M�ste vi verkligen ha med oss den d�r hiskelighemska saken?!!

Vi �msom gick, �msom cyklade, och det gick hur bra som helst �ven om Scooby inte alls tyckte det. Jag gjorde en rej�l runda f�r att tr�tta ut honom och konstaterade att hans korta trav n�stan var nere i g�ngfart emellan�t - men s� fort jag klev av och ledde cykeln spetsade han �ronen och �kade farten. Mot slutet av rundan verkade han ha b�rjat v�nja sig - men min plan att tr�tta ut honom gick om intet. Han �r fortfarande hur pigg som helst.

Scoobys pr�vningar var inte slut med detta. F�r en stund sedan l�g han under soffbordet och sov n�r Kornelia sm�g f�rbi och r�kade skr�mma honom. Han sk�llde till och nafsade efter henne s� att hon flydde �ver Bs mage i soffan. B blev sur och h�jde r�sten, och Scooby var f�rtvivlad, han visste inte hur �dmjukt han skulle kunna be om urs�kt. Kornelia hade lite saliv i p�lsen men f�rskr�ckelsen lade sig snabbt, och det blev inga h�l p� Bs mage efter klorna. Jag h�vdar best�mt att det var en olycksh�ndelse, men min beredvillighet att f�rsvara hunden har nu resulterat i att Macro beslutat sig f�r att vara Bs katt ist�llet. H�r kommer att kr�vas mycket smicker innan jag f�r komma in fr�n kylan.

H�h�jaja, det �r inte l�tt att bli en familj.

Jag har b�rjat jobba lite sm�tt igen. Scooby tycker att det �r okej att jag sitter vid datorn eller pratar i telefon, men mina m�tesvanor har han synpunkter p�. En timme f�r faktiskt r�cka!

Vid f�rsta m�tet satt jag p� en brygga och skrev minnesanteckningar, n�r Scooby knyckte pennan ur handen p� mig och sprang iv�g med den. Jag lyckades r�dda pennan innan den blev alldeles s�ndertuggad och kunde torka bort det mesta av dreglet mot mina jeans. N�gra extra h�l i greppet �r s�kert bara ergonomiskt, men h�danefter m�ste jag nog komma ih�g att ta med reservpennor.

Vid det andra m�tet satt vi tio personer runt ett konferensbord n�r det pl�tsligt h�rde konstiga ljud under min stol. Det var Scooby som gnagde p� stolsbenet...

Jag vet en del statliga och kommunala grupperingar som skulle beh�va l�ra sig att avverka m�ten snabbare. Man kanske kan hyra ut Scooby till dem? "Rappa p� eller bli utan m�bler!"



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck