kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-05-31 - St�ngselsk�rd

Vi har varit och h�mtat ett st�ngsel "p� rot" ute i skogen. Det �r som f�rst�ngsel fast av mycket gr�vre tr�d och h�gre, och har varit b�de kravallstaket vid en skidt�vling och nu senast en h�sthage. Hon som hade det ville bli av med det och jag ville ha det, s� jag fick det gratis mot att vi plockade ner det.

St�ngsel�garinnans man gav v�r s�g, hovt�ng och sekat�r en blick: "v�nta h�r!" och kom tillbaka med en j�ttelik bultsax, en avbitare och ytterligare en t�ng.

Snart visade det sig att inte heller det r�ckte. Vi �kte till v�nner och l�nade en kraftigare hovt�ng, en hammare och en kofot. Jisses, vad st�ngselel�ndet satt fast! De hade anv�nt steroidm�rlor med hullingar, spikat, surrat med st�ltr�d, lappat med br�dor, knutit med st�ltr�dsarmerade nylonband och jag vet inte allt. Pust och st�n. N�tet hade v�xt fast fullst�ndigt i en gran. Vi skalade av barken och s�gade oss n�gon centimeter in, innan vi ins�g att det enda raka var att klippa st�ngslet och l�ta tr�darna sitta kvar i tr�det. Kul f�r den som f�rs�ker s�ga plank av den stocken om tjugo �r... N�, det �r inte v�rt problem. Det var ju inte vi som spikade fast st�ngslet i tr�det.

Till slut var alltihop nerplockat och ihoprullat, och ruttna och �teranv�ndbara stolpar sorterade i olika h�gar.

Lilla jycken fick vara l�s hela tiden och la nosen i v�gen �verallt. Mycket hj�lpsam. Han proppade i sig massor av gr�s (som han sedemera blev f�rf�rligt d�lig i magen av...) men gjorde inga f�rs�k att smita iv�g. H�rligt att inte beh�va vakta honom!

Efter kaffepaus hos v�nnerna (d�r Scooby bossade runt med husets stora, j�ttesn�lla isbj�rnshund) lastade vi rullarna p� pappas sl�pvagn och styrde hem�t.

Hemma noterade jag att vi f�tt ett meddelande p� telefonsvararen - fr�n min mobil...? Fylld av onda aningar lyssnade jag av det. "Prassel, prassel, gnissel, duns." Hemnumret finns som snabbknapp p� min mobil och jag hade inte knappl�st den! Hur l�nge den var uppkopplad vet jag inte, telefonsvararen br�t efter en minut. I v�rsta fall kan den ha varit p� i en och en halv timme, fr�n d� den ringde hem tills jag ringde mamma. Skit. Hoppas inte.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck