kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-05-28 - L�ra k�nna-tid

Vi g�r framsteg. I natt l�g b�de Macro och Scooby i s�ngen, och jag fick sova hela fem och en halv timme.

Kornelia �r fortfarande sur. Hon har suttit ovanp� bokhyllorna och bl�ngt i tv� dagar nu. Nyss blev Scooby less. Han skuttade upp ur soffan, stegade fram till bokhyllan och sa n�got i stil med "grufsmummelvorf". Jag antar att det betyder "�r du t�nkt � komma ner n�n g�ng eller?!!"

Annars s�ger han inte mycket. Det �r lite ovant att ha en hund som inte sk�ller n�r det ringer p� d�rren.

I dag har vi varit hos sv�rf�r�ldrarna. Deras katt blev kompis med Scooby p� en g�ng, och likas� jycken. Jag oroade mig lite �ver det m�tet eftersom Fakir �r v�ldigt dominant och Scooby har morrat �t hundar som vi sett i stan. Men de trivs j�ttebra ihop. Efter lite gruvande v�gade jag sl�ppa l�s Scooby f�r f�rsta g�ngen p� den j�ttestora �ngen nedanf�r deras hus.

Och vad fick jag se? En racerhund! Nej, inte en utan tv�. Fakir som �r en sm�cker groendahl �r utan tvekan den snabbaste hund jag sett i verkliga livet, han springer i kapp med svalor ... men Scooby l�g som en rem �ver backen och kunde definitivt matcha honom. J�sses vad det gick! Jag m�ste skratta, det s�g hur kul ut som helst. Scooby springer som en hare med baktassarna utanf�r framtassarna.

Andra uppt�ckter:

- trafikbullret och folkvimlet h�r �r definitivt mycket kraftigare �n vad Scooby �r van vid. Cyklister i h�g hastighet, knattrande mopeder, bullriga traktorer, bussar som kommer f�r n�ra, allt s�nt g�r honom �ngslig. Det vassa pysljudet fr�n en bromsande lastbil skr�mde iv�g honom s� l�ngt rullkopplet r�ckte.

- hundchoklad �r inte godis.

- det �r otrevligt att bli duschad men han finner sig i det.

- han hoppar glatt in i bilen men f�r okontrollerbara frossbrytningar av att �ka i den.

- bakbenssparksutl�sarknappen sitter p� magen, vid revbenskanten p� v�nster sida.

- han kan inte minsta lilla kommando, inte ens sitt, vare sig med svenskt eller engelskt uttal.

- han gillar att apportera.

- torrfoder, kanelbullar och hembakta sm�kakor g�r ner, men inte pasta, potatismos eller ballerinakex.

Intresseklubben memorerar, f�rst�r jag. :-)



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck