kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-05-17 - Rutinrationalisering

Jag stod och dagdr�mde i duschen. Hade inte br�ttom n�nstans. Nj�t av det varma, strida vattnet. L�ngt senare kom jag p� att jag inte hade schamponerat h�ret, bara h�llt i balsam. Hm. Kan inte p�minna mig att jag gl�mt det tidigare under min drygt trettio�riga levnad. T�nkte en stund p� vad det kan inneb�ra, och medf�ra. M�ste jag tv�tta h�ret igen nu d�? Eller? Nej, best�mde jag. Jag v�ntar tills h�ret torkat och kollar hur det blir. Wild and crazy, liksom...

Hur det blev? Ja, inte s� stor skillnad. H�ret b�de s�g ut och luktade nytv�ttat som vanligt. M����jligen blev det flottigt igen en liten aning fortare. Eller s� beror flottighetsk�nslan p� att jag cyklade mig alldeles svettig.

En g�ng tidigare n�r jag hade slut p� schampo duschade jag h�ret i varmvatten utan vare sig schampo eller balsam. Kan inte rekommenderas, inte med min h�rtyp i alla fall. Ni vet hur det g�r med ullgarn i varmt vatten va? Men enbart balsam funkar, till n�ds.

S� nu vet ni.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck