kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-04-06 - Mischmasch

Jag stal mig flera dagar ledigt i veckan som gick. Stal? Ja, jag tycker egentligen att jag borde ta itu med lite administration och n�gra sm�projekt som jag t�nkt ut, men det �r ingen br�dska egentligen, och jag �r mer sugen p� att lata mig. S� d� har jag latat mig.

Det tr�kiga �r att oavsett hur mycket jag latar mig s� r�cker det inte. Jag vill lata mig mer. Jag vill komma till det stadiet n�r jag p� morgonen skuttar ur s�ngen full av energi och har lust att g����ra saker. Jag undrar om det kommer att bli s� n�gon g�ng?

N�r man ska lata sig �r det bra att sl� av mobiltelefonen, f�r annars kan uppdragsgivare ringa och be en g�ra saker. D�rf�r hade jag den avslagen hela fredagen. Vid l�ggdags klockan tv� natten mellan fredag och l�rdag lyssnade jag av mobilsvar och fick h�ra att en f�rel�sare som jag bokat in till en kurs p� l�rdag f�rmiddag hade hamnat p� sjukhuset. (Kursadministrerandet �r ett tillf�lligt extrakn�ck som jag tagit p� mig.)

Sju p� l�rdag morgon satte jag mig allts� vid telefonen och v�ckte potentiella f�rel�sare som kanske kunde rycka in med fyra timmars varsel�? Tja, det l�ste sig och jag fick ganska snart krypa tillbaka i s�ngen men den d�r stress-ruschen jag k�nde p� natten n�r jag lyssnade av mobilsvar f�rst�rde helt effekten av min nogsamt latade fredag. Trots att det �r �ver ett �r sedan jag dundrade in i v�ggen s� �r balansen fortfarande h�rfin. Sk�r, skulle jag s�ga.

I dag har jag fyllt i intresseanm�lan f�r hundadoption. Jag har inte sett �r�tt� hund �n men jag har �ltat saken s� l�nge att jag b�rjar g� bekantskapskretsen p� nerverna. Dags att ta ett steg till och f� n�t nytt att �lta� :-)

Jag �r fortfarande inte helt klar �ver huruvida elmopeden som jag spanat in �r laglig. Fordonskung�relsen, V�gverket och Bilprovningen �r inte mycket till hj�lp, de h�nvisar kors och tv�rs och ingen verkar veta s�kert �men f�r s�kerhets skull s� b�r du nog avst�. Nu ryktas det att riksdagens trafikutskott inom kort ska ta upp definitionen av eu-moped klass II. I nuvarande skrivning st�r att den �ska ha pedaler (vevanordning)� vilket de flesta mopedtillverkare slutade med redan p� 60-talet n�n g�ng, och det g�r det sv�rt att typa in nya modeller. Generalagenten h�vdar att hans sm� elmopeder �r helt lagliga, men jag tror inte riktigt p� det. ��r du jurist eller?� fr�gade han n�r jag envisades med mina fr�gor. Tydligen �r de b�de registrerade och f�rs�kringsbara, s� jag har kanske fel.

En annan sak som upptagit mina tankar p� sistone �r det h�r med flum och hokus pokus. N�r vi skulle hyra en film i fredags uppt�ckte jag att �tminstone tre av filmerna p� DVD-topplistan handlade om andar. Kanal 5 k�r F�rnimmelse av mord och massor av folk skriver inl�gg om programmet p� deras hemsida. N�n av de andra kanalerna k�rde nyligen n�t andlighets-Gud-grejs med han Peter � �h, vahetteran. Jag s�g bara ett program och d� handlade det om en kvinna som inte beh�vde �ta, hon tog energi direkt ur universum genom att meditera� B�de Adlibris och �hl�ns har b�cker om medier, healing och diverse fenomen p� sina pockettopplistor. Reiki �r inte l�ngre n�got udda, jag k�nner flera stycken som regelbundet f�r behandlingar eller har g�tt kurser f�r att l�ra sig sj�lva. New Age har blivit Svensson, liksom.

En reikim�stare som jag tr�ffade s�ger att energierna i universum �kar och att det �r det som syns nu.

Sen funderar jag �ver mina egna nyliga sm� m�ten med det ok�nda: mina bes�k hos djurprataren och mediet, sedan den fullst�ndigt ok�nda kvinna som h�lsade att hon hade ett meddelande till mig fr�n min d�da hund, och nu i veckan en v�n som ringde och sa att en tarotl�ggare �sett� mig i korten och beskriver mig p� v�nnens band.

Mediet som jag bes�kte och de medier som syns i Kanal 5 anv�nder psykometri, det vill s�ga avl�ser energier i f�rem�l och p� platser. I en bok l�ste jag att psykometri �r den f�rm�ga som �r l�ttast att l�ra sig. F�rfattaren f�resl�r bland annat att man kan f�rs�ka avg�ra spelkortens f�rg genom att h�lla det i h�nderna eller mot pannan. Jag fick hyfsat resultat p� svart-r�tt, och nu f�rs�ker jag �ven med val�r och form. Visst, jag har m�nga fel men n�stan lika m�nga r�tt, och en del �r kusligt n�ra. Jag trodde hj�rter fem och det var hj�rter sex. Jag sa l�g val�r och det var en tv�a. Jag �s�g� fullt av svarta pluppar och det var spader tio. Det kr�ver koncentration och jag kan bara f� ingivelser eller k�nslor f�r max 10-12 kort, men jag ska tr�na lite mer. Boken h�vdar att ett r�tt av fem �r mer �n slumpen. Jag st�ller h�gre krav. Sju av tio p� f�rg, eller fyra av tio med val�r och form.

Hepp. Nu ska jag sluta fundera s� mycket och luta mig tillbaka i soffan.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck