kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-03-30 - Kalas och rastl�shet

I g�r var jag p� 70-�rslunch och 40-�rsmiddag f�r Bs paps och bror. Familjen �r av den sl�ktk�ra och umg�ngesrika sorten och en vanlig enkel familjemiddag brukar omfatta s�d�r 14 personer, s� ni kan r�kna ut hur det blir vid f�delsedagskalas... :-) Jag har lite sv�rt f�r folksamlingar nuf�rtiden men det gick bra. Blev s� v�ldigt tr�tt bara, och inte blev det b�ttre av att k�ra i kompakt dimma p� hemv�gen.

Nu �terst�r att framkalla filmrullen och hoppas att det finns n�got anv�ndbart p� den.

Det �r f�r �vrigt ett tips om ni �r bjudna p� kalas och inte vet vad ni ska ge bort: ta med kameran och ta massor av kort s� att alla s�kert ska fastna �tminstone n�nstans, eller g�r en liten fin kalasbok som g�sterna kan skriva i (och se till att de verkligen g�r det, ta med m�nga pennor och en dos t�lamod). Alltid uppskattat av jubilaren och i regel har ingen annan t�nkt p� det. Till och med de mest fotoskygga och pennfientliga brukar g� med p� att medverka n�r man s�ger att "det �r ju f�r f�����delsedagsbarnets skull".

Sen har man ju en anledning till att ses igen n�r bilderna ska �verl�mnas.

Aprop� f�reg�ende notering om alla snurrande tankar, s� har jag nu k�nt igen symtomen. Det �r den vanliga rastl�sheten som slagit till. F�rr om �ren brukade den visa sig i ett evinnerligt bostadsbytande, men p� senare �r har jag lyckats kanalisera den i andra projekt. I fjol var det best�mt kl�dkammaren.

Jag har f�r all del m�nga t�nkbara sm� och stora projekt att ta itu med. Sovrummet och vardagsrummet tillh�r de st�rre.

Mycket och ofta funderar jag p� om jag ska adoptera en hund fr�n Animales de Andalucia. � ena sidan. � andra sidan. I det o�ndliga.

Jag skulle vilja ha en tomt att sl�ppa ut hunden p�. V�rlden �r full av tomter till salu. � ena sidan. � andra sidan. I det o�ndliga.

Jag tror att jag k�per lite b�cker ist�llet. Och kanske en eldriven liten vespa. :-)



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck