kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-02-14 - Intr�ng och blodbesked

Om det �r fler som undrar, s� har jag nu avsl�jat hur den sj�lvvattnande krukan fungerar. Kolla l�ngst ner i krukpysslet.

I g�r n�r vi kom till gymmet l�g det herrkalsonger, mycket stora skor och andra avsl�jande persedlar i omkl�dningsrummet. F�r att komma till tr�ningsredskapen m�ste man g� f�rbi duscharna, och d�r inne fanns det alldeles uppenbart tv� yngre, nakna m�n i f�rd med att tvaga sig. P� damernas tid. Till saken h�r att herrarna faktiskt har tre (3) egna dagar och damerna bara tv� (2). Oj�mlikt. Vi �verlade fnissande en stund ute i hallen. Sedan stegade jag resolut in och tillk�nnagav med h�g r�st att nu fick herrarna minsann skyla sig f�r vi t�nkte passera och de inkr�ktade faktiskt p� v�r tid, s� det s�. "Jo, vi vet", h�rdes det lite tunt bakom duschdraperiet. Och nej, vi tittade inte n�r de tassade ut d�rifr�n. I alla fall inte jag.

Den h�r g�ngen hade vi lite b�ttre kl�m p� hur grejerna fungerade, och jag blev b�de bl�t av svett och alldeles tr�ttskakis i armar och axlar. Men i dag har jag ingen tr�ningsv�rk s� jag tog kanske i lite f�r klent i alla fall?

Senare p� kv�llen sorterade jag upp posttraven, och d�r fanns minsann besked om min blodgrupp. Jag �r B+. Just d� var jag alldeles f�r tr�tt f�r att g�ra n�gon djupare konsekvensutv�rdering, men det verkar i alla fall som att jag m�ste g�ra en rej�l rensning i skafferiet om jag ska f�lja vad boken rekommenderar. V�ck med linser, kik�rter, vetegroddar, cashewn�tter och majs, och in med �lgk�tt i frysen ist�llet. Hm.

Nja. Jag m�ste nog fundera lite mer p� det f�rst.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck