kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-02-13 - MNFL™ B238

Den h�r veckan testar jag MNFL™ B238 (Mitt Nya F�rb�ttrade Liv i beta-version 238). I det finns finesser som fasta sov- och mattider, reglerad arbetstid samt inlagda tr�ningspass. Jag har f�r all del redan uppt�ckt n�gra buggar men p� det hela taget verkar programmet lovande.

Tre dagar i rad har jag och kollegan s�llskapspromenerat till kontoret klockan �tta p� morgonen. G� hem i tid-alarmet fungerar d�remot inte alls som planerat, och matl�defunktionen beh�ver justeras. L�dan har blivit kvar i kylsk�pet tv� dagar i rad och i dag n�r jag kom ih�g den s� �r jag utbjuden p� lunch.

Tr�ningstider �r inlagda p� tisdags- och torsdagskv�llar d� det �r damernas i bostadsr�ttsf�reningens gym. Inf�r f�rsta passet i f�rrg�r hade jag st�mt tr�ff med mams och K. Vi hade lokalen f�r oss sj�lva och hj�lptes �t att f�rs�ka r�kna ut hur de olika apparaterna fungerade och var str�mbrytarna satt. Ingen lek, ska jag s�ga. N�r jag gick i skola f�r en massa �r sedan hade vi minsann inte digitala trappmaskiner, kalorir�knande cyklar och andra finesser. S� s�g mig nu, vad �r l�mpligt f�r en nyb�rjare i fr�ga om minuter, intensitet och program? Jag knappade in ett l�tt bergskl�ttringsprogram �t mamma som tydligen motsvarade 0,38 miles och f�rbrukade 15 kalorier. �tminstone p�stod apparaten det.

Sen f�rs�kte vi �teruppliva kroppsliga minnen av hur alla de d�r �vningarna fr�n f�rr, armh�vningar, situps och stretching, ska utf�ras p� r�tt s�tt. Vi h�ll p� i en och en halv timme. Effektivt var det inte, vi blev inte ens svettiga, men ganska kul n�r vi l�g d�r p� de sm� r�da mattorna och skrattade �t hur vi �made oss. Och faktiskt, n�r jag k�nde efter riktigt noga i g�r kv�ll s� tyckte jag att jag hade en liten gnutta tr�ningsv�rk.

Vi f�r v�l se om det blir repris i gymmet i kv�ll eller om tr�ningskamraterna sviker mig.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck