kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-01-29 - Nysytt och elsn�lt

Jag �r n�stan klar med de fyra kudd�verdragen till mammas soffa. Det ska bara sys i knappar p� tv� av dem. Jag fick f�r mig att det vore k�ckt med en "dekors�m" l�ngs framsidans kanter, och det var superdumt. H�rnen var j�ttesv�ra och alltihop drog sig och blev skrynkligt hur jag �n pressade, n�lade eller str�ckte. Ick. J�ck. Morr. Men har man gjort p� en, s� m�ste man ju g�ra p� de andra.

Dessutom har jag �gnat mig �t utr�kningar. Vi planerar att bygga om elsystemet h�r i bostadsr�ttsf�reningen. Det �r ju �ver 40 �r gammalt s� det kan vara dags att f� jordade uttag i alla rum, jordfelsbrytare och vipps�kringar ist�llet f�r porslin. P� samma g�ng t�nkte vi g� �ver till en m�tare per hus ist�llet f�r en m�tare per l�genhet. Det spar en massa pengar.

Styrelsen tog beslutet i g�r kv�ll och i morse h�rde v�r ordf�rande p� radionyheterna att elbolagen kr�ver lagstopp f�r just s�dana ombyggnationer som vi vill g�ra, d�rf�r att bolagen f�rlorar s� mycket pengar p� det. Ockrare, s�ger jag. Ska vi �terinf�ra v�rme- och vattenm�tare f�r varje l�genhet ocks�?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck