kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-01-28 - Nervigt allts�

Jag har varit hos min zonterapeut-homeopat-mass�r och f�tt veta varf�r jag har ont �t �rat trots att problemet sitter i underk�ken. Orsaken �r en tregrenad nerv, trillingnerven, som sitter lite i kl�m p� grund av svullnaden. Nerven g�r fr�n nacken och ut i tre riktningar �ver ansiktet: en ner�t k�ken och fram till hakspetsen, en upp�t precis intill �rat och sen minns jag inte riktigt, men de �vre tv� grenarna n�r till sist hj�ssan och pannan. Hon f�ljde dem med fingret p� min hud och jag k�nde precis igen str�ken n�r v�rken var som v�rst.

Hon �r verkligen bra p� att f�rklara anatomi, och jag tycker att det �r fascinerade. G�r man till h�lsocentralen och klagar �ver v�rk p� tre olika st�llen s� tror de antingen att man �r hypokondriker eller viftar bort det som "bieffekter" utan n�rmare f�rklaring. Min zonterapeut-homeopat-mass�r visar mig senors och nervers vindlingar genom kroppen och g�r b�de v�rken, orsaken och boten begriplig. Det f�r mig att k�nna mig ... delaktig, liksom.

I dag �r jag �m och tr�tt i v�nster axel. Hon grejade med den i g�r s� att armen k�ndes bli en decimeter l�ngre. Sedan gr�lade hon lite p� mig f�r att jag, som har ett kontorsjobb, inte regelbundet g�r hos n�n f�r att f� hj�lp att ta bort sp�nningar ur nacken och axlarna. Stormamma, typ. :-)

Det �r s� mycket man borde.

Sk�lla p� Telia, till exempel. De har fortfarande inte ringt om duocom-abonnemanget som jag best�llde f�r n�stan en m�nad sedan.

I dag fick jag dessutom mobilr�kningen fr�n min semester p� Gran Canaria. Nio kronor f�r det nattliga n�dsamtalet n�r v�r l�genhet var ockuperad s�ger jag inget om, det var v�rt varenda �re. Likas� de tolv sms:en som kostade 2:60 till 3:70 beroende p� vilket n�t som var aktivt. L�ngre ner p� specen st�r det att jag har ringt ett mobilnummer i Sverige i tre (3) sekunder och det n�jet kostade mig drygt elva kronor. Ja, de kommer s�kert h�vda att jag kommit �t n�n knapp s� jag t�nker inte br�ka, men det blir ju f�r tjyven 221:50 per minut? Eller 13.290 konor i timmen. Jo, jag f�rst�r att det i sj�lva verket ligger en fl�skig uppkopplingsavgift inbakad, men jag �r sur och har lust att raljera. Det sl�r mig just att p� engelska pratar man v�l om att folk har nerven, n�r vi s�ger mage, om s�nt som man tycker �r �ver gr�nsen?

I dag har jag absolut inget giltigt sk�l f�r att skolka fr�n jobbet, s� det �r v�l b�st att jag b�rjar genast. Hoppsan, med att ta lunch, ser jag p� klockan...



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck