kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-01-24 - G�sp!

Sedan jag v�l b�rjade sova igen verkar jag inte kunna sluta. Gick och la mig tre timmar f�re vanlig tid i g�r, med ambitionen att kliva upp tidigt. Visst, jag vaknade till i �nskad tid, tittade p� klockan och somnade om innan jag tagit n�got som helst beslut om saken...

Macrokatten har sitt eget speciella s�tt att v�cka matte. Om hon borrat ner n�san l�ngt under t�cket, s� lirkar han ner en f�rv�nansv�rt l�ng, luden arm, k�nner sig f�rsiktigt fram tills han hittar ett bra grepp med tassen under n�san, och drar. G�r det inte p� f�rsta f�rs�ket sp�nner han diskret in klorna i n�sborrarna och drar en g�ng till. D� kommer hon garanterat fram.

Nu sitter jag g�spande vid datorn och f�rs�ker ta itu med n�got av allt som jag f�rsummat de senaste fyra dagarna. Papperstravarna �r decimeterh�ga, ringlistan l�ng som en predikan och i eposten ligger en hel bok som jag lovat korrekturl�sa. �tminstone ska jag jobba till 14 i dag, har jag best�mt.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck