kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-01-21 - Ont!

02:59. Tredje natten i rad som jag inte kan sova. Nu �r jag n�stan gr�tf�rdig. Hett vatten lindrar en stund men man kan ju inte duscha dygnet runt, i alla fall inte om man bor i l�genhet. *skyfflar in en magnecyl till*



03:46. Jag �r glad att jag har fast uppkoppling. Kan n�n v�nligen tala om vad *lol* betyder? Jag t�nker s� det knakar men kommer inte p� n�t.

Ett tillf�lligt h�l i sm�rtfilten. Nu ska jag f�rs�ka sova en timme.



05:53. Nej, jag kunde bara sova knappt 40 minuter. Magnecyl �r det enda jag har hemma och jag ransonerar dem noga enligt f�reskriften.

Jag har k�rt drygt ett halvt qigong-pass. Det var l�nge sedan; jag f�rst�r knappt mina egna anteckningar. F�r inte till rytmen i pendelr�relsen. "Andas in d�ruppe, andas ut ner�t." Nej, jag klarar det inte. Jag andas in uppifr�n och ner, och ut p� v�gen upp. Antingen andas jag f�r sakta eller s� pendlar jag f�r fort. Eller b�da delarna. Trots att det �r l�ngsamma, mjuka r�relser uppt�cker jag att jag �r alldeles svettig p� ryggen. V�nster axel sprakar och knastrar av de ovana r�relserna. V�rken i v�nster sida f�r min h�gra trumhinna att ringa. Snart �r det legitimt att ta en l�����ng, het dusch �ven i flerfamiljshuset. Hur i all v�rlden st�r reumatikerna och fibromyalgikerna ut?

Jag vill ha ett hett bad, massage och ett piller som f�r mig att sova dr�ml�st i ett dygn. Nu.



11:36. Nyss hemkommen fr�n tandl�karen efter en ny rensning, med en p�se fr�n Apoteket. Lymfk�rteln k�nns som en valn�t. Det �r tydligen en f�rekommande men ovanlig effekt av en rensning. Tv� Citodon och sen in i dimman, hoppas jag. Om jag bara kan f� sova.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck