kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-01-03 - Nyshoppat

Nu har det varit on�digt kallt i flera dagar. Jag f�rs�ker lura ut bekanta p� promenad men de s�ger bara "har du tittat p� termometern?!!".

Ja, s�ger jag uppmuntrande, man kan ju kl� p� sig en massa.

Det hj�lper inte. De vill inte g� ut i alla fall. S� i dag har jag roat mig sj�lv: jag har shoppat i flera timmar och tyranniserat Forden med kallstarter.

Fy vad det �r jobbigt att shoppa. S�rskilt jobbigt �r det om man ska shoppa byxor. F�rst m�ste man st� i k� f�r att komma �t en provhytt. Sen av med alla lager, jacka, halsduk, tjocktr�ja, skor, byxor - hissa upp l�ngkalsongerna igen, s�dana beh�ver jag under nya byxorna ocks�. S� uppt�cka att man f�tt med sig fel storlek, av med �lskinnen, hissa upp l�ngkalsongerna igen, p� med sina egna, f�rs�ka h�lla ner h�ret som st�r i en gloria runt huvudet, rafsa med sig alla andra persedlar s� att inte folk d�rutanf�r i k�n f�r spunk �ver att man ockuperar provhytten ...

Ja, hu s� jobbigt. Med tanke p� att jag kom hem med ett par termobyxor, ett par finbyxor och ett par jeans (vilket har att g�ra med ett visst sv�llande rumpm�tt) samt l�ngkalsonger, strumpor, tv� m�ssor som g�r ner ordentligt �ver �ronen och nacken (ska inte frysa om jag nu lyckas lura ut n�n), tv� nya kalendrar till kontoret och en sax, s� f�rtj�nar jag bragdmedalj. Alldeles i synnerhet som inte en enda pinal var p� rea. Handlarnas kompis, det �r jag det. M� jag nu icke beh�va shoppa mer p� ett tag.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck