kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-12-30 - Julsummering

I dag �r det m�ndag och jag har t�nkt g�ra n�n slags firmam�ssig nytta. Ringa samtal, bokf�ra och s�nt. Hittills leder onyttigheterna med 3-0.

Just nu k�nner jag mig ist�llet redo att arkivera f�revarande julhelg. B och jag firade jul tillsammans f�r f�rsta g�ngen p� ... �tta �r. F�rst jullunch hos hans f�r�ldrar och sedan julklappsutdelning hos mina. D�refter har jag i stort sett bara �tit praliner, rullr�n och mjukstutar, sovit tolv timmar per dygn och funderat p� om jag m�jligen skulle ta mig f�r med n�got. Tre ynka l�ngpromenader blev det p� hela veckan.

Vi var p� stan i fredags f�r att h�mta r�kningar p� kontoret, vattna den f�dda orkid�en (som visade sig vara en mycket naturtrogen men dock konstgjord dito), k�pa ett presentkort till sv�gern som fyllde �r och titta p� en telefon. N�n telefon blev det inte, d�remot ett nytt spel �t B. Han har spelat det �nda sedan vi kom hem och det �r inte slut �n. Ett bra spel allts�.

Nu �r jag faktiskt lite tr�tt p� den of�retagsamma, godissvullna s�ck som �r jag.

Patetiskt f�ruts�gbart, men det kan inte hj�lpas: �rsskiftet �r en s�dan tid n�r jag grunnar �ver vad som har varit och det som ska bli, och oftast finner sk�l f�r �ndring. Inte s� att jag st�ller upp en massa stolta ny�rsl�ften (som sedan kan rasa som dominobrickor och liksom bevisa vilken d�lig m�nniska man �r), nej, men en liten utv�rdering uts�tter jag mig f�r. N�gra punkter �terkommer varje �r och det l�r inte bli n�got undantag den h�r g�ngen.

Standardm�ste:
* sluta skjuta upp saker
* skapa fasta rutiner
* �ta nyttigare
* tr�na
* avsluta minst ett projekt f�r varje tv� som jag b�rjar

Standardber�m:
* b�rjade inte r�ka, snusa, dricka alkohol eller knarka i �r heller
* har k�llsorterat och milj�v�nslats duktigt
* har inte haft n�gra obehagliga kontakter med inkasso, fogden eller hells angels
* ej heller med socialen, n�rpolisen, tullen, s�po eller rikskrim

2002 �rs topp- och bottennoteringar samt allm�nna tendenser m�ste jag d�remot fundera lite mer p�.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck