kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-11-26 - Inf�r advent

Jag �r som alla andra just nu: f�rkyld. *sn�rvel, fr���s*

I dag ska jag g�ra mallar f�r fl�tade pappershj�rtan, garntomtar, �nglar och n�n slags julig kylsk�psmagnet. Jag �r n�mligen pysselchef vid bostadsr�ttsf�reningens adventsfika p� s�ndag. F�rra �ret n�r vi hade julpyssel ritade deltagarna julh�lsningar som vi satte upp i alla trappuppg�ngar veckan f�re jul. Det gillar tanterna och farbr�derna h�r... :-)

P� b�nken i k�ket ligger det nyink�pta pysselmaterialet i kassar. Jag kan inte k�pa bara lite lagom, jag m�ste ha m�nga olika sorter. Nu finns det f�rgat papper, metallicpapper, kr�ppapper, styv kartong, gr�tt och naturvitt ullgarn, tr�kulor i olika storlekar, mjuk st�ltr�d, piprensare, filt i olika f�rger, tv� m�nstersaxar, lim och limstift, ett par burkar hobbyf�rg, konfettiguldstj�rnor, guld- och silvertr�d till h�ngen och n�gra rullar glittriga band. Grejer f�r drygt 500 kronor. *hick*

Jamen vad�r� f�rresten? Vid andra h�gtider kan ju karlar betala tusenlappar f�r lite f�rgat krut som de br�nner av p� tio minuter. Det h�r r�cker betydligt l�ngre.

Aprop� pyssel noterar jag att julen kommer tidigare till egnahems�gare �n till flerfamiljsbost�der. I Svegst�get (lokalt �knamn p� de l�nga, l�ga kedjehusen) utanf�r k�ksf�nstret glittrar redan adventsljusstakar och stj�rnor i f�nstren. Vid dagens promenad m�ste jag nog diskret unders�ka om de h�ngt upp julgardinerna ocks�. H�r i de h�ga betongl�dorna p� andra sidan gatan h�ller vi tydligen mer p� traditionerna. H�r �r det bara vanliga f�nsterlampor �n s� l�nge.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck