kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-11-06 - Firmaflytt p� g�ng

Jag f�rst�r att ni alla ot�ligt v�ntat p� n�sta avsnitt i f�ljetongen "Karin letar ny lokal �t f�retaget". Jas� inte? Jaha, men nu kommer det i alla fall.

Jag har hittat en!

F�retagarkollegan P och jag ska hyra ett rum i ett sekelskifteshus mitt i stan. Vackra f�nster, kakelugn, tr�golv ... ah, vilken atmosf�r. En pytteliten balkong med v�stersol utanf�r f�nstret. Vi delar fikarum och sammantr�desrum med tv� andra f�retag.

Enda problemet just nu, och ett r�tt angen�mt s�dant, �r m�bleringen. I ett s� stiligt hus duger det ju inte med n�got luggslitet, omaka hop-plock... ;-)

F�r ett tag sedan lade jag ett bud p� en del av ett konkursbo. D� hade jag den stora lokalen i �tanke. Sen n�r f�ruts�ttningarna �ndrades b�rjade jag gruva mig f�r att f� en massa prylar �ver, men i dag fick jag veta att budet inte antagits. Det enda jag beklagar att vi gick miste om �r de h�j- och s�nkbara skrivborden och en stor whiteboardtavla. Men jag har f�tt ett tips att f�lja upp, och s� ska jag prova att annonsera.

Hm, ja, och s� m�ste jag g�ra lite research p� kommunikationsfronten. Kan man k�ra adsl �ver ett isdn-abonnemang?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck