kajo@diaryland
� G�stbok
� Mejl

� Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-11-05 - Pysseld�ren

P� sistone har pysslandet slagit n�t slags sentida rekord. Jag tror inte jag har pysslat s� mycket sen, ja, skoltiden. Blir det s� n�r man har l�ngledigt? H�r �r n�gra exempel:

kort med guld- och silverdekor Inbjudningskort till bostadsr�ttsf�reningens styrelsemiddag. Billig vit kartong i storpack och bitar av presentpapper fr�n ikea...

kuvert med guld- och silverdekor ...men id�n att klistra presentsn�ren p� kuvert var inget vidare. F�rutom det lilla miss�det att fukten i klistret gick igenom och "slickade igen" kuvertet s� sitter sn�rena l�st. Inte ens med limstift g�r det att f� dem att f�sta s�rskilt bra. Inget att s�tta i postens sorteringsmaskiner.

affischklädda mappar
� h�r d�: jag tog hela f�rr�det av gamla reklam- och gummibandsmappar och tapetserade om dem med affischer som jag inte vill ha p� v�ggen, fina presentpapper och �verbliven tapet, bland annat en tjock guldtapet med storkr�ligt reliefm�nster som jag hittade i soprummet f�r ett tag sedan. K blev glad �ver en s�dan mapp...

blommig fd skolåda
Av bara farten fick �ven n�gra skol�dor nytt utseende. Limstiftet som skymtar �r missvisande; det h�r gjorde jag med tapetklister. Mycket klister g�r det �t. Flera deciliter faktiskt.



hjärtan i rött och guld


Men det var ju inte slut med det. F�rst provade jag att k�ra ut inbjudningarna p� guldf�rgat papper i bl�ckstr�leskrivaren, men bl�cket f�ste inte riktigt p� den glatta ytan s� jag fick ta ett annat papper. Av guldpapperet fl�tade jag julhj�rtan... och en del klippte jag is�r och klistrade fast p� kuvert. Skandal, julpyssel i b�rjan av november. Och jag m�ste bek�nna en sak till: i g�r fick jag lust att ta fram adventsstj�rnan. Vart �r v�rlden p� v�g?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







�
bara ett rosa streck