kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-10-29 - Grovvirkat

Klipp, klipp, klipp. L�nga remsor ringlar ner i papperskassen vid soffbordet. Strumpor med h�l i, tv�ttmaskinstuggade t-shirts och ett par l�ngkalsonger som f�tt v�ldigt konstig form sedan gummitr�den torkat bort i dem - alla r�kar ut f�r saxen.

Jag virkar en matta av trik�remsor. Varje ruta �r cirka 13x13 cm och just nu har jag 20. Under en s�pa blir det drygt tv� rutor, eller remsor till ungef�r lika mycket. N�r alla rutorna �r klara ska jag sy ihop den, kanske med laskstygn i n�n avvikande f�rg. Det �r oklart hur stor mattan ska bli, f�r jag vet inte riktigt var jag ska ha den. N�nstans d�r det inte g�r n�t att den skr�par. Min klipp- och virkh�rna �r full av frott�prickar. Fast de f�rdiga lapparna skr�par n�stan inte alls. Jaja.

T�nkte ni p� en sak i g�r f�rresten? Det var Ally n�stan helt utan Ally, och Cityakuten utan akut. Vad blir det h�rn�st? Nya rum utan hus?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck