kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-10-24 - V�rmes�k

En lokal lampaff�r basunerar ut att de nu har elektriska v�rmeljus. Jajamensan. Det �r allts� en smidesstake med fejkade v�rmeljus, bara att plugga in i v�ggen. Min f�rsta reaktion var att mumla n�t elakt, men sen kom jag ih�g vad han som uppfann eladventsljusstaken fick utst� och bet ihop.

V�rme �r annars n�t som upptar en hel del av min vakna tid. Jag surfar som en osalig ande mellan resebyr�erna p� n�tet. Just nu ligger Ving bra till, tv� veckor p� Gran Canaria fr�n Sundsvall f�r 4000 kr. Eftersom jag inte har n�t reses�llskap s� blir det f�rmodligen dyrare, men det �r fortfarande r�tt bra kurs tror jag.

I l�gbudgetklassen finns i �vrigt Turkiet och Egypten, medan Indien, Thailand och Dominikanska kostar ungef�r det dubbla. Jag spanar f�rg�ves efter klipp till Azorerna och Mexico. D�r �r det regulj�rt som g�ller.

P� lokalfronten �r det segt. P och jag letar vidare efter n�got mindre. Vi ska titta p� en i morgon, och en till som vi inte f�tt n�gon tid p� �n. B�da blir lediga kring �rskiftet. Dessutom �r vi inbjudna till ett storm�te n�sta vecka med en massa folk som vill dela lokal.

Snart har en m�nad g�tt av min l�ngledighet. Jag har redan gjort n�gra sm�jobb och lovat r�kna p� ett par till. Hmmm.

I dag k�pte jag ett stort, fult pl�tsk�p, ett f�re detta kl�dsk�p f�r lumpare, som ska fraktas till sj�n s� snart det blir skoterf�re. I det kan vi l�sa in b�tmotorn, n�ten och verktygen medan mitt lilla husruckel renoveras. Jag har f�tt hj�lp att spr�nga n�gra stora stenar p� tomten s� att huset kan vridas 90 grader. Sedan ska det byggas ut med en glasveranda som f�r sol fr�n morgon till kv�ll. De fina gamla f�nstren v�ntar redan i ladan, och den nyrenoverade lilla vedspisen ocks�.Det kommer att bli kalasbra, om det n�n g�ng blir f�rdigt vill s�ga. Jag har sv�rt att komma mig f�r. Men skissa och dagdr�mma �r jag bra p�...



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck