kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-10-04 - Utr�kning p�g�r

Har man inte tillr�ckligt att g�ra s� skaffar man sig...

I dag har vi tittat p� fyra lokaler och bokat visning av ytterligare tre p� m�ndag. Jag har s�kert ringt f�r 300 kronor p� min mobiltelefon. Stundens ingivelse p� ett kaf�. Jag hade egentligen bara med mig listan �ver lediga lokaler f�r att visa att det fanns alternativ till den jag fastnat f�r. Sen hips vips var vi p� turn�.

F�rst tittade vi p� den som jag gillade. Sen tittade vi p� en betydligt mindre som P och P gillade, och tv� mellanstora som ingen av oss fastnade f�r. P och P tyckte att det var liten skillnad mellan 1 och 2 men att 2 var mysigare. Jag argumenterade inte emot, men v�l hemma p� kammaren har jag r�knat och kommit fram till att det nog �r skillnad i alla fall.

Den ena �r 140 kvadratmeter f�r 4000 kr (29 kr per kvadrat) per m�nad, i markplan med m�nga stora f�nster och bredband med 10 Mbit f�r 300 kronor.

Den andra �r 80 kvadratmeter f�r 5375 kr (67 kr per kvadrat) per m�nad, i k�llarplan med n�gra f� pyttesm� f�nster och isdn p� 128 Kbit f�r 250 kr.

Dessutom v�ndas jag lite �ver att l�mna anbud p� kontorsm�bler och utrustning ur konkursboet vi tittade p� ig�r. Jag menar, jag vill ju bjuda tillr�ckligt h�gt f�r att f� loss grejerna, men inte h�gre �n n�dv�ndigt.

... och i dag trillade en av de utlovade tre offerterna p� bostadsr�ttsf�reningens nya dator in. Det �r mitt jobb att utv�rdera dem inf�r styrelsem�tet.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck