kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-10-02 - el- och lokalfunderingar.

Nu har jag officiellt avslutat projektjobbet. Inofficiellt har jag fortfarande nycklarna p� knippan eftersom min borrmaskin och ett ton andra privata prylar ligger kvar d�r. Men, t�nker jag, det �r v�l ingen br�dska med att st�da klart. Ingen ska ju vara d�r p� ett tag i alla fall.

I g�r hade styrelsen i bostadsr�ttsf�reningen m�te med en elkonsult. Husen �r fr�n 1959-1960 s� det finns sk�l att g�ra en genomg�ng. Konsulten har r�knat ut att f�reningen kan spara 100.000 kr per �r p� att bygga om elm�tare och trapphusbelysningar, men f�reslog ocks� att vi borde ta in anbud p� att bygga om l�genheterna till svensk elstandard: trefas, b�nkbelysning, diskmaskinsuttag och en massa nya jordade uttag i k�ket, hallen och vardagsrummet, lamputtag ovanf�r f�nstren, jordfelsbrytare i varje l�genhet, uttag p� balkongen och extra f�r exempelvis h�rf�n eller myslampor i badrummet. P� samma g�ng skulle de byta alla ledningar mot nya, tvinnade som minskar magnetf�lten och f�rhindrar krypstr�mmar. Jag �r f�r. JA! JA! JA!

Vilken dr�m. Fast det kostar en del, f�rst�s. Vi f�r se vad som h�nder.

H�romnatten drabbades jag �terigen av lokalfunderingar. Jag har n�mligen f�tt syn p� ett haaav av utrymme, 139 kvadratmeter f�r 4000 kr i m�naden. Jag skulle kunna dela med en f�retagarkompis och �ntligen f� plats f�r mitt enorma ritbord, ett h�j- och s�nkbart skrivbord, en m�tesh�rna...

Vilken dr�m. Fast jag har ju fortfarande inte best�mt vad jag ska bli n�r jag blir stor, f�rst�s. (Eller ens n�r min l�ngsemester �r slut.) Vi f�r se vad som h�nder.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck