kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-09-02 - nyullig kontorsstol.

Jag har kl�tt om min kontorsstol som de senaste tv� �ren varit pinsamt luggsliten. Luggsliten �r f�rresten inte ordet, tyget p� sitsen var bitvis helt borta s� att skumgummit tittade fram. Omk�dningen var enklare �n jag trott, s� nu kanske det kan bli fler g�nger. Jag tog ett tyg som jag hade hemma och det var egentligen inte riktigt vad jag t�nkt mig. "F�rskinnsludd" ser s� ... ineffektivt ut. Det �r gjort f�r mys.

Pilligast var att f� dit rynksn�ret. (N�r jag skriver det ordet kommer jag att t�nka p� mamma och n�gon som hade klent rynksn�re, oklart varf�r. Kan det ha varit ur Mo-revyn?) Ist�llet f�r att sp�nna tyget bit f�r bit med h�ftpistol hade Ikea sytt in ett sp�nnsn�re i zickzacks�mmen l�ngs kanten. Det tog en stund innan jag fick kl�m p� hur man skulle g�ra f�r att inte oavsiktligt sy igenom sn�ret, men sen gick resten av proceduren galant. Man l�r sig n�got nytt varje dag.

Dessutom lagade jag tv� par jeans, frostade av frysen och gjorde fem matl�dor. Ah, duktig.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck