kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-09-01 - inbetalningar och h�stcruising.

Jisses, f�rsta september och jag har inte betalat augustir�kningarna. Vilken slarver... Ja, men jag g�r det nu genast d�.

Jag har betalat r�kningar via Internet i tv� �r, men tycker fortfarande att det var mycket smidigare med pappersgirot. Det tog n�gra minuter bara att fylla i postgironumren och beloppen. Nu ska det knackas l�nga, vindlande ocr-nummer, och F�reningssparbankens id� om att man m�ste "signera" varenda mottagare g�r mig knasig n�r jag har m�nga enstaka. All f�r�ndring �r inte till det b�ttre.

I g�r kv�ll var det h�stcruising i stan med Roadhunters som arrang�r. B tog ut sin stora svartvita amerikanare och jag f�ljde ovanligt nog med. Vid halvtolv drog vi till Roadhunters k�k d�r det var fest. Vi l�ste in oss, k�pte varsin cola och gjorde svepet genom huset utan att hitta n�gra n�rmare bekanta varvid B blev "tr�tt" och ville �ka hem, efter mindre �n en kvart. N�ja, vi betalade ju �tminstone st�dintr�de d�.

I dag har jag inte best�mt vad jag ska g�ra. Det �r "normal" j�mtl�ndsk sommar, det vill s�ga +12, bl�sigt och regnvarning i luften. Utomhusaktiviteter k�nns inte s� lockande.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck