kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-08-15 - i skogen I och II.

Jag kan bara inte undanh�lla er denna godbit i naturkunskap. H�ng med 6-�rige Aron ut i skogen...

I dag har jag varit en god v�rldsmedborgare och sk�nkt 90 kronor vardera till Lutherhj�lpen och R�da korset. Jag �r n�mligen med i Quickwises panel, och varje g�ng jag svarar p� en unders�kning f�r jag 15 kronor som jag antingen kan ta ut sj�lv eller sk�nka till n�gon av v�lg�renhetsorganisationerna i listan. Hittills har jag dragit ihop 265 kronor genom att svara p� fr�gor om matlagningsgr�dde, damtidningar, Nationalencyklopedin, glass, toalettpapper, smink...

Nu har jag bett att Quickwise ska l�gga upp Vi-skogen som mottagare s� att de kan f� min n�sta 90-kroning. D� �r varje unders�kning v�rd ett tr�d i Afrika, och det �r ingen hejd p� vilken nytta ett tr�d kan g�ra d�r! Det binder marken och f�rhindrar uttorkning, f�rs�rjer familjen med mat, kl�der och br�nsle, ger skugga och vindskydd, foder �t djuren, betalar barnens skolg�ng - och minst lika viktigt, ger kvinnor sj�lvk�nsla och sj�lvf�rtroende. V�l investerade pengar.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck