kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-08-07 - konstiga namn, hum�rstabilisering och tygfrossa.

P� familjesidan i lokaltidningen finns en bild av ett nygift par som samtidigt d�pte sin son Obelix. Hur m�nga g�nger i livet kommer den stackaren att f� fr�gan om han "ramlade ner i grytan med trolldryck n�r han var liten"? Ibland m�ste man undra vad folk t�nker p�. Som de d�r som krigade f�r att f� d�pa sina d�ttrar till Datoria och Datatr�ffia. Fast jag kanske t�nker helt fel, det kanske �r karakt�rsdanande och st�rkande att b�ra namn som alla bara m�ste kommentera.

Jag vet i alla fall en kompis som brukar l�na ett annat efternamn vid pizza- och bordsbest�llningar, eftersom hans eget �r s� ovanligt och han har tr�ttnat p� att bokstavera.

I dag �r jag tr�tt efter n�gra sena arbetspass, men ganska n�jd. Ett par dagar f�rra veckan och m�ndag denna vecka var verkligen urjobbiga. Jag hade oflyt med allt, k�nde mig allm�nt hoppl�s och hade liksom en gnagande k�nsla i magen att n�got var p� v�g �verstyr. Men nu tror jag att jag f�tt r�tsida p� en del, och hum�ret �r b�ttre.

Nya Furulunds-katalogen kom i g�r. Jag bl�ddrar bland de fina tygerna och kommer p� det ena projektet efter det andra. B�st att l�gga undan den p� ett s�kert st�lle. Paketet jag h�mtade h�romdan �r n�mligen material till ett projekt som kommer ta en del tid, och jag har inte ens b�rjat packa upp det �n.

Ahh, nu m�ste jag v�l jobba. Det �r mycket att g�ra i dag.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck