kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-07-23 - vykort, yrfundering, m�bel- och maskinrenovering.

Den ordinarie l�sekretsen kom tillbaka fr�n sommarstugan, resan, landet, sl�kten, kalaset eller surfpausen h�romdagen. Det ser jag p� bes�ksstatistiken, som pl�tsligt f�r en dag var tillbaka p� normal niv�. Eller s� var det resultatet av lite g�stboksskrivande hos nya bekantskaper. I brist p� gamla dagboksfavoriter f�r man f�rs�ka hitta nya.

Jag decimerar frim�rks- och vykortslagret i skrivbordsl�dan. Det inbegriper en del detektivarbete. N�gon kommer att bli f�rv�nad...

Snart b�rjar Storsj�yran "p� riktigt". Krogstr�ket �ppnade redan i helgen. Jag ska vimla lite p� stan p� torsdag och spana in f�rs�ljarna, gatumusikanterna, gycklarna och folket. D�remot blir det nog inget kv�llsbes�k i �r; artisterna lockar mig inte. � andra sidan �r det ofta de band man aldrig h�rt talas om som ger st�rsta upplevelsen. H�rom �ret r�kade vi passera skotska folkrockbandet Wolfstone, och fick en ny favorit. Nja, men jag ska nog ta med mig farmen till landet ist�llet.

I samband med tidigare n�mnda tapetsering (jo, den blev klar i fredags och hon blev s���� n�jd) undrade mor f�rsynt om hon kunde f� tillbaka sin h�rnsoffa som jag lade beslag p� n�r hon �kte till El Salvador. Hm, ja, jag ska bara ... �gna n�gra dygn �t att laga en reva, f�sta l�sa tr�dar och fr�scha upp dynorna. Det syns p� tyget att Kornelia �vertagit det som var Mollehundens favoritplats, och att katterna brukar anv�nda soffan som start och m�lg�ng f�r sina rallyn. Perfekt f�ste och velodromk�nsla i h�rnet som bonus, det f�rst�r man ju att det tilltalar.

B antydde att det nog var enklare att k�pa en ny soffa �t mamma. Det tror inte jag. De g�r inte s�na soffor nu f�r tiden.

Om n�gon vecka kommer ett paket med tio meter "f�rskinnsteddy" som jag ska kl� mina gamla snurr-och-gungf�t�ljer med. Det kostade 1350 kronor att f�rm� symaskinen att komma ih�g hur man syr sicksack. N�stan lika mycket som en ny av japansk-klingande fabrikat, men d� vet man ju inte vad man f�r. Den kanske �r slut samtidigt som garantin? K�ra gamla Husqvarnan har i tjugo �rs tid tuggat sig igenom bilkl�dslar, jeansprojekt, �ndl�sa meter gardinf�llar och allt annat som jag satt f�r den. Den �r v�rd en chans till.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck