kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-07-22 - tandv�rkshallucinationer.

I dr�mmen var jag arg, j�tteARG - mycket argare �n situationen i normala fall skulle g�ra mig. Det var en handgriplig provokation p� krogen, inte mot mig utan mot en i s�llskapet. Arga jag bet ihop k�karna och slet med mig antagonisten, samtidigt som en tand i underk�ken exploderade. Jag b�de h�rde och k�nde sm�llen, och hur bitarna b�rjade r�ra sig i munnen, men hade inte tid just d�. Ut med t�lpen p� gatan, h�lla i honom hans �l, och bryskt v�nda honom hem�t. P� v�gen in samlade jag ihop de vassa sm� bitarna i munnen och k�nde med tungan i h�let efter tanden. Jepp, krater �nda ner. Bara att ringa tandl�karen, igen. Jag har bitit s�nder kindt�nder ett par g�nger f�rut s� jag vet hur det k�nns.

Svettig vaknade jag och skulle just stappla iv�g till telefonen f�r att ringa, n�r jag ins�g att tanden fortfarande var hel. Men ont gjorde den.

Jag m�ste nog ringa tandl�karen i alla fall. Sedan i tisdags kv�ll har jag haft tandv�rk p� fyra st�llen, tv� uppe och tv� nere p� h�ger sida. Det kommer och g�r, ibland g�r det ont p� alla st�llena samtidigt och ibland bara p� ett eller tv�. Sm�rtan kan vara borta i timtal, explodera n�r jag �ter n�gra tuggor och sedan f�rsvinna igen medan jag forts�tter �ta.

F�rst misst�nkte jag att visdomst�nderna var p� rymmen, (de har inte kommit fram, men redan flyttat omkring mina tidigare r�tt j�mna t�nder), men de borde v�l inte r�ra sig i b�de �ver- och underk�ken samtidigt? Sedan misst�nkte jag en infektion i tandk�ttet eller n�nstans i kroppen, eftersom f�rkylningen br�t ut strax efter.

I dag gick jag hem tidigare fr�n jobbet och lade mig, p� grund av huvudv�rk. Det k�nns som att tandv�rken flyttat fr�n �verk�ken upp i tinningen och ner bakom �rat. Bih�lorna kanske, eller troligare sp�nningsv�rk.

Ja, det �r nog dags att ringa tandl�karen. Uppenbarligen tycker mitt undermedvetna att jag dragit ut p� det l�nge nog, n�r det till och med b�rjar spr�nga t�nder f�r att f� mig att fatta vinken... ;-)



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck