kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-07-20 - nattfika.

03:14 lyste klockradion med r�da siffror i det m�rklagda rummet. B sov. Ljudet fortsatte:

prassel-prassel-prassel-prassel-prassel

Men vad i all v�rlden �r det som l�ter? Vad h�ller katterna p������ med? Nyvaken raglade jag ur s�ngen och ut i hallen.

D�r, p� golvet utanf�r sovrumsd�rren, h�ll Macro p� med en besv�rligt seg p�se inneh�llande tre muffins som K bakat (s�n skak-och-bak-mix med morot tror jag) medan Kornelia f�rhoppningsfullt v�ntade p� sin andel. Muffinsarna var f�rvandlade till smulor och p�sen perforerad med massor av sm�, sm� h�l. Jag blev full i skratt. Macro tittade upp f�rst n�r jag tog p�sen fr�n honom: "�h, tjena mattis, jag blev lite sugen. Kan du �ppna, tack?" tycktes han s�ga.

P� landet brukade de fixa nattamaten sj�lva. H�r i stan �r det lite sv�rare. Jag h�llde upp en rej�l h�g smulor var �t dem och raglade sedan vidare ut i k�ket d�r jag lastade upp kattmat i deras tomma koppar. Svisch, s� stod b�da d�r med nosarna nere i geggan. G�rna muffins men �nnu hellre bullar i s�s.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck