kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-07-19 - polkagrisens tapetserarverkstad.

Den ofrivilliga bl�tl�ggningen och nedkylningen fick efterverkningar. Jag �r f�rkyld, f�r tror jag fj�rde g�ngen i �r. Mitt immunf�rsvar skulle nog inte vinna pris i n�n t�vling.

Vi tapetserade i fyra timmar och fick upp tolv v�der. B�ttre l�ngsamt och noga �n fort och fel. Sen gick vi ner p� stan, �t falafel med strips (rena h�lsokosten - eh), shoppade batteri till mammas kamera och anti-f�rkylningstabletter till mig, och tittade p� snirkliga lampor i n�gra butiker. Mamma hittade en gr�n och vit bladformad takkrona av glas. Klart annorlunda. Vi f�r se om den passar om n�gon vecka, aff�rs�garen ska komma med den n�r renoveringen �r klar och provh�nga den. Annars tar han tillbaka den. Flott va?

Sen gick vi tillbaka och tapetserade i tv� timmar, och fick upp sex v�der till. Fortfarande fattas det sex, och n�gra snuttar, men jag blev alldeles matt och yr i huvudet s� jag m�ste g� hem. Mamma sk�rsk�dade mig och sa att jag var �msom vit och �msom r�d i ansiktet. Som en polkagris d�.

Natten har varit svettig men med magnecyl och mycket varmt vatten (nej, att dricka, vad trodde du? ;-) ska jag nog klara de sista tre timmarna. Sedan v�ntar ett bokpaket p� Posten - f�rl�t, i mataff�ren.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck