kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-07-13 - dunkjakt och f�delsedag.

Hips vips �r jag ett �r �ldre igen. Jag fyllde �r i dag - n�, i g�r, f�r nu �r klockan fyra minuter �ver tolv. Och jag har nyss kommit hem fr�n jobbet...

Vi ska k�ra vatten och saft �t St Olavsloppsl�parna i morgon, n�, i dag, och jag har fyllt bilen med hopf�llbara bord, sops�cksh�llare, pappmuggar, blandsaft, parasoll, skyltar, tv�ttlappar (f�r l�parna att svalka sig med), skopor, hinkar och tunnor med lock. Tur att man har en kombi.

Egentligen hade jag t�nkt mig 20-litersdunkar. 20 kilo �r lagom tungt att hantera. F�rst fr�gade jag alla bekanta men ingen hade n�got att l�na ut. Sedan �gnade jag och B tv� timmar �t att f�rs�ka k�pa dunkar. Det n�rmaste jag hittade var 10-litersdunkar f�r 60 kronor styck. Hutl�st, s�jj je. G�r-det-sj�lv-butiken f�r vinmakare hade st�ngt eftersom det var marknad i Str�msund, men genom d�rren skymtade jag fullt t�nkbara 30-liters vintunnor. Rusta och �&B kunde inte ens skaka fram vanliga 10-litershinkar. Suck. Jakten gick vidare.

N�r jag s� hittade 30-liters vintunnor p� Hemk�p f�r en hundring stycket, och dessutom hinkar i v�ra logo-f�rger, s� slog jag till. Jag har k�pt plast f�r 400 kronor. Den ekonomiansvariga kollegan kommer troligen att f� spunk. Men det blir ett senare problem. Vi kanske kan auktionera ut grejerna?

Sedan bar det iv�g i flygande fl�ng till restaurang Thai f�r f�delsedagsmiddag i s�llskap av syster med sambo samt mina och B:s f�r�ldrar. Precis lagom m�nga. Massor av mumsig mat, och efter efterr�tt med kaffe blev det kaffe med t�rta hemmavid. *buuurp* �h, f�rl�t.

I f�delsedagspresent fick jag tv� biljetter till en friluftsteater (G� i klister, Ofelia), en sladdl�s borrmaskin som passar perfekt n�r jag ska skruva hyllplan i k�llaren d�r det inte finns eluttag, och n�gra mysiga, handm�lade pl�tburkar fr�n Indiska till stugan, eller n�rmare best�mt utedasset som ska f� bondromantisk inredning i bl�tt och vitt. Dessutom fick jag ett presentkort p� reses�llskap till Ikea. :-)

Nu ska jag inta horisontall�ge. Klockan ringer tidigt i morgon. N�, i dag.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck