kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-07-07 - i avsaknad av kroppskontroll.

Kompisen T �r bl�jombud p� sitt jobb. P� v�gen till Sundsvall allm�nbildade hon oss i denna hygienanknutna kunskapssektor. Jag hade ingen aaaning om att det finns Up& Go i vuxenstorlekar, och droppskyddande penisfodral liknande de d�r cylindriska korvbr�den p� macken. I bl�jombudens kurs ing�r att k�nna hur det k�nns att g� runt med en liter vatten i bl�jan. Det gjorde T utan knot, men n�r de skulle provpinka i olika modeller skolkade hon. D�r gick gr�nsen.

"Man borde ju inte fnissa, r�tt som det �r beh�ver man dem sj�lv och d� �r det inte s� kul" sa jag.

F�ga anade jag d� att jag n�gra timmar senare skulle st� vid v�gkanten med en pappersrulle och beordra B att torka mig i rumpan. Det h�nde sig n�mligen en liten olycka.

Lastad med l�mningar efter nattfikat i ena nypan och en mugg med tandborstvatten och tillh�rande attiraljer i den andra klev jag ut ur husbilen som vi st�llt p� en p-ficka intill v�gen. I samma sekund steg ett blodisande vr�l och tre saltomortalande te-silar mot natthimlen och jag fann mig sj�lv rutschande i full fart nerf�r en sl�nt.

B och T kom f�rst�s galopperande ut ur bilen och jag hann precis varna "akta, det �r halt!" innan B ocks� stod p� �ronen.

Vi vet fortfarande inte vad det var f�r guck men det s�g ut som om n�gon dumpat 20 liter gammal pudding eller gr�t, n�dtorftigt t�ckt av trafikdamm och v�gkantsboss, intill asfaltkanten och det var vansinnigt halt. Egentligen borde vi tagit en provburk och b�rjat massproducera det som tivoliattraktion. Det r�ckte med en liten klick under skon f�r att �ka som en sm�rklick i en het stekpanna.

Tur att jag hade h�nderna fulla av grejer s� att jag inte tog emot mig och br�t handleden. Nu klarade jag mig undan med en stor gr�sfl�ck p� v�nster smalben och en rej�l smetrand i �ndan p� mitt enda par byxor. D�rav torkordern.

Rutschkanan var bara ett klumpedumperi i raden. P� Gatufesten r�kade jag komma i v�gen f�r en b�ck av kaffe, vid pinkpausen klev jag ner foten i ett surh�l, i Ikea-huset dr�mde jag stort�n i stentrappan och p� uteserveringen vid kung Chulalongkorns paviljong satte jag mig i en mindre insj� bel�gen i den sk�lade plaststolen. Listan �ver snubbel, fels�gningar och tappade saker �r f�r l�ng f�r den h�r sidan. Vissa dagar bara �r s�dana.

Men Status Quo var bra.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck