kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-06-27 - expo utan tivoli.

I m�ndags jobbade jag till 21:45, i tisdags (som egentligen var min lediga dag) till 23:30 och i g�r till 19:30. Komptidsberget v�xer. Det �r allts� precis som vanligt.

I juli har vi f�rdelat "ansvarsdagar" s� att den som inte �r ansvarig kan ta ut komptid eller str�semester. Jag har mina ansvarsdagar de tv� f�rsta veckorna.

Expo Norr har b�rjat och jag sm�g in d�r en snabbis p� lunchen. I Curlinghallen �r det hemsl�jd, hantverk och mat. Z-hallen �r proppfull av energigubbar (element, v�rmepumpar och jox), partipolitiker, mirakelmedel och hush�llsmaskinsdemonstrat�rer.

Ute tr�ngs fyrhjulingar, sl�pvagnar och b�tmotorer med munkbagare och hiskeliga tr�dg�rdsstatyer. Bl�r�ken l�g tjock n�r knattar demonstrationsk�rde minicross. En knalle s�lde n�n sorts cerise och turkos sockervadd i plastburk som uppenbarligen gick hem hos ungarna. Jag antar att �ven Bamses brandskola var en hit.

�rets tivoli d�remot m�ste vara det blekaste n�gonsin: en lottf�rs�ljare och en liten fjuttpluttkarusell g�mmer sig i ett h�rn. P� min tid rusade vi igenom varum�ssan p� tv� r�da sekunder f�r att hinna �ka s� mycket karusell som m�jligt i det J�TTESTORA tivolit med s�kert sju olika attraktioner...

Numera gillar jag bara vissa �kturer: berg- och dalbana, walzer/tekoppen och flygande mattan/regnb�gen �r favoriter. Jag ratar twistern som sliter p� nacken, tagadan som sl�r en p� svanskotan och den d�r h�nga upp-�-ner-grejen som jag f�r bl�m�rken p� axlarna av.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck