kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-06-22 - traditionssmitaren.

Ut��nnes, eller kanske hellre ut � �nnes, betyder "i det o�ndliga" eller "evigheters evighet" och g�ller numera �ven kl�dkammarrenoveringen som �r inne i fas 78, n�mligen list- och elementr�rsm�lning. Ska snart till �&B f�r att k�pa fler konsoler (med ett l enligt akademien, kn�ppt, det borde v�l vara tv�, det h�rs ju?) och l�ngre skruvar. Det verkar faktiskt troligt att jag kan hinna f�rdigt innan semestern tar slut.

P� m�ndag b�rjar jag jobba igen. Det k�nns faktiskt hemskt on�digt just nu.

Har ni firat midsommar? Inte jag. Om traditionsb�randet i Sverige h�ngde p� mig skulle det inte bli mycket framburet. Jag brukar inte ha julgran men proppar i mig semlor s� fort jag f�r tag i n�gra oavsett �rstid och veckodag, pyntar aldrig till p�sk och kokar inga �gg (men steker dem g�rna - r�knas det?), hissar inte flaggan p� nationaldagen och kan f�r �vrigt inte ens nationals�ngen, har varken �tit midsommarsill eller druckit nubbe n�n g�ng, avskyr surstr�mming och f�rst�r inte heller varf�r folk �r s� f�rtjusta i kr�ftor, kommer endast vissa �r ih�g att s�tta ljus p� familjegravarna och tappade greppet om adventsljusstaken och luciafirandet n�r jag slutade skolan. Men jag uppskattar de extra lediga dagarna! :-)

Avdelningen kulinariska tips: Det tar sex minuter att fixa en bakad potatis i mikron. Vr�lenkelt. Borsta ren, stick n�gra h�l med gaffeln, full fart och v�nd efter halva tiden. �r man riktigt lat s� funkar det med vitl�ks-creme fraiche direkt ur burken som tillbeh�r.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck