kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-06-20 - vardagsbisarrt med tio�ringar.

I morse klev jag upp halvsex och limmade ihop 105 tio�ringar.

*konstpaus*

Sj�nk det in? Jo, jag gillar att sv�nga mig med det bisarra i vardagen. S�lunda beskriver jag ibland min barndomsbostad p� f�ljande vis: Vi pinkade under trappan, pratade i telefon ovanp� kylsk�pet och duschade i skafferiet. Kn�ppt? Tja, fast om man flyttar in fyra ungar och tv� vuxna i ett litet plutthus fr�n 1800-talet s� �r det till att tillvarata de utrymmen som finns. D�rav fick f�rr�det under trappan rymma toalett och handfat, och det stora gamla skafferiet byggdes om till duschrum, och v�ggtelefonen h�ngde ovanf�r b�nken under vilken ett s�nt d�r litet halvt kylsk�p stod. Klart man satt p� det under sina timsl�nga snack; att st� �r ju obekv�mt.

Egentligen var det d�r med tio�ringarna inte s� bisarrt heller. De har ju i alla fall bara legat h�r ut��nnes (vad i all v�rlden kan det heta p� svenska?) i en liten porslinsburk.

I g�r m�lade jag blomkrukor med fat och kom p� att det skulle beh�vas n�n slags distans mellan krukan och fatet s� att det ryms mer �verfl�dsvatten d�r. Jag har en ovana att dr�nka v�xterna n�r jag v�l kommer mig f�r att vattna. (N�, de klagar inte.) Distanser, pluttar av n�nting som t�l att st� i vatten, som man kan ta bort n�r man ska diska fatet, som �r stadigt ...

Ja, s� kom jag att t�nka p� krukan. D�r fanns 109 tio�ringar. Staplade fem och fem r�ckte de till 21 pluttar. Nu ligger de i press under symaskinen och i kv�ll ska jag prova dem.

Att jag gjorde det tidigt p� morgonen har ju ocks� en f�rklaring. B jobbar morgon och efter att ha lyssnat p� hans vr�lande klockradio i en halvtimme �r det sv�rt att inte vara klarvaken. :-)



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck