kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-06-16 - i hallen (och orsakerna d�rtill).

B hittade en mystisk liten plastgrej p� byr�n i hallen. Det s�g ut som att man skulle trycka p� den, s� han tryckte. Ut pyste syntetisk citrondoft i ett stort moln. S� nu sitter jag h�r och nyser, och snyter mig, och det luktar husparfym i l�genhetens alla h�rn och alldeles s�rskilt om kl�derna, p�sarna och grejerna som tillf�lligtvis hamnat i hallen under mitt p�g�ende sortera-och-laga-ryck.

Pyspluppen �r systers men mamma l�nade den f�r att impregnera den r�kinpyrda tomma l�genheten som ska s�ljas och sen gl�mde hon f�rmodligen vart pluppen egentligen skulle. Det var d�rf�r den l�g p� hallbyr�n. Ovansidan av hallbyr�n �r husets mellanlagringsst�lle f�r prylar och papper p� v�g �t olika h�ll.

I byr�ns �versta l�da samlas alla sm�grejer som jag inte vet var de passar annars: h�rtork, snoddar, reflexer, nyckelringar, kl�dborste och dit klisterrulle, mobilladdare, s�llan anv�nda nycklar och dito plastkort, fickkniv, liten ficklampa... F�rr i v�rlden var den h�r l�dan full av svarta p�sar ocks�. *sorgset sn�rvel*

I de tv� nedre l�dorna finns sk�rp, badkl�der, strumpor och annat. Tv� tredjedelar av byr�n �r allts� en kl�dbyr�. Ja, inte f�r att kl�derna beh�ver ligga i hallen utan bara f�r att jag tycker att de ska ligga i en byr�l�da, och den enda byr� jag har st�r i hallen.

Men nu ska det kanske bli �ndring p� det, f�r jag har �terupptagit renoveringen av kl�dkammaren (tog bort den sista v�ven ig�r och spacklade spikh�l h�l i dag) och snart ska jag m�ta in den nya hyllinredningen och d� funderar jag p� att kl�mma in byr�n d�r. Men innan dess ska taket och v�ggarna m�las, bara spacklet torkar n�n g�ng. *trummar ot�ligt med fingrarna* N�r jag v�l har farten uppe vill jag g�ra klart bums.

Fr�gan �r sedan var jag ska ha mobilladdaren och alla de andra sm�sakerna. I en h�g p� golvet kanske? Eller i en hink? Lagom casual, s�d�r.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck