kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-06-06 - (o)musikalitet och paketf�rd.

Just nu sjunger en karl i Rix FM "V�rmlandss�ngen" med begravningseko p�lagt och s� illande falskt att fjunen p� armarna reser sig... P� dialekt, dessutom.

Jag minns n�r jag var s�d�r nio-tio, och n�stan kunde spela den p� v�r anstr�ngt fl�sande, chokladbruna lilla plastorgel med tre oktaver och f�rdiga ackord p� knappar till v�nster.

Vad �r det med den s�ngen som lockar marod�rerna?

Med tiden l�rde jag mig faktiskt spela riktig orgel med dubbla manualer och fotpedaler, men nu �r det �ratal sedan jag petade p� n�gra tangenter och sjunga offentligt �r inte att t�nka p�!

Fast jag g�r det ibland i smyg, i bilen. D� sjunger jag helst tillsammans med Magnus Uggla f�r han har ungef�r samma tonomf�ng som jag, det vill s�ga en halv oktav. H�r ni n�t som skr�lar p� en 90- eller 110-str�cka ute i storskogen s� kan det vara jag.

Brevb�raren �r sen. Jag v�ntar p� mitt bokpaket som av ok�nd anledning gjort en utflykt till Partille. �tminstone �r det vad som p�st�s. Adlibris skickar n�mligen kollinummer i leveransbekr�ftelsen och d� kan man via Postens godss�kning p� Internet f�lja paketets f�rd. "21:23 inkommet inh�mtningsterminal Stockholm Tomteboda, 08:54 inkommet spridande terminal �nge, 12:15 ankomst uth�mtningsst�lle Partille Centrum". Hall�, det �r �ver 80 mil dit. Hur hann det dit p� drygt tre timmar?

�h, nu skramlade det i brevinkastet. M�ste g�.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck