kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-06-01 - skor, bokekonomi och taklagsv�nskap.

Alla handlar skor utom jag, f�r jag �r 1980-talskonservativ. Inga plat�pjuck, inga klackar som �r tjockare nertill �n upptill, inga ankn�bbsfronter, inga traktorsulor och blinkande dioder - och inga �ppna t�r och h�lar annat �n p� sandaler, tack.

Jor�, det �r helt okej p� andras fossingar men inte p� mina.

Jag �r diskreta-platta-sn�rsko-typen. N�r jag �r absolut n�dd och tvungen (l�s: alla skor jag har tar in vatten genom sulan) sveper jag f�rbi ecco-hyllan (som jag aldrig skulle handlat fr�n f�rr eftersom ecco var t�ntiga och dyra) och k�llarf�rr�dsrensningshyllan. De senaste fyra-fem �ren har varit tuffa... men i �r anar jag ljus i tunneln. Annas nya gympadojjor gillar jag. M�jligen kommer min tid fram�ver.

Sen m�ste jag f�rst�s fullst�ndigt sympatisera med Skobidos fyndekonomiska utr�kningar. I g�r kom medlemstidningen fr�n bokklubben Hem & Livsstil, och d�r hittade jag vackra "Sommarn�jen vid vattnet" f�r 330 kronor plus porto 41:50, summa 371:50. Men ist�llet susade jag f�rbi Adlibris och k�pte samma bok samt tv� romaner som f�tt bra betyg av Siv, Paula och Skobido: "Grabben i graven bredvid" av Katarina Mazetti och "En ov�ntad semester" av Marian Keyes, i pocket. Inklusive frakt 382 kronor. Ren vinst allts�. Ehh.

I dag �r det kanonfint v�der. B och n�gra kompisar hade planerat att �ka till en bilutst�llning med efterf�ljande cruising och fest, men s� ringde en annan kompis och bad om hj�lp att l�gga tak. Efter fyra minuters bet�nketid valde B takl�ggningen. "S� slipper man ju vara bakis i morgon", sa han l�tsat nonchalant. Gulle v�nnen, honom kan man lita p�.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck