kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-05-27 - azorerna bordlagt samt matteuppfostran.

Jag ska ha semester tre veckor i juni. D�rf�r m�ste jag nu jobba p� mina lediga dagar s� att jag kan vara ledig sen. Hmmm?

En annan resebyr� har l�mnat pris p� v�r rutt i h�st. Med Azorerna kostar biljetten 19.200 kronor, utan kostar den 14.500 kr. Jag hittade en tv�veckors sista minuten till Azorerna f�r 3.700 kronor p� text-TV. Det lutar allts� �t att vi spar vulkan�arna till ett annat tillf�lle. P� v�ntelistan st�r redan Australien och Nya Zeeland. Huga, veckopengen �r intecknad f�r flera �r fram�ver.

Jag satt i telefon en l�ng stund i kv�ll. Korneliakatten ropade h�gljutt p� mig men gav upp efter en stund eftersom jag obekymrat tjattrade vidare. Nu vet jag vad hon ville: Farsan Macro hade varit i toal�dan f�re henne och nu var den bara f�r super-�cklig! Allts� pinkade hon i hallen, f�r det resulterar alltid i att jag kommer som ett skott och st�dar l�dan. Suck. Hur f�rklarar man att hon kan s�ga till p� n�got trevligare s�tt? I synnerhet n�r hon faktiskt f�rs�kt, men jag inte lyssnade. Jag beh�ver visst uppfostras b�ttre.

Vilket p�minner mig om den g�ngen hon hukade sig p� mitt anteckningsblock intill datorn d�r jag satt och skrev. Jag h�ll p� att g� i taket - s� himla fr�ckt! Men sen s�g jag den lillfingernagelstora, blodblandade pricken hon l�mnat. Hon hade f�rs�kt tala om f�r mig hela dan att hon hade f�tt en urinv�gsinfektion, men jag fattade ingenting f�rr�n hon tog till det gr�vsta hon kunde komma p�. Gissa om matte fick sk�mmas.

Djur �r inte dumma. M�nniskor, d�remot...



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck