kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-05-24 - fancy shopping.

Jag har vidtagit alla mina kvickna till-knep (sovit middag, �tit godis och druckit te) men jag �r �nd� tr�tt. I g�r efter m�ssan var jag rekordtr�tt. Fem-sexhundra ungdomar och tio timmar i 30-gradig v�rme i utst�llarlokalen s�g ut varenda energignutta ur kroppen. Att vi dessutom serverade het soppa var dagens st�rsta miss. :-)

I dag har jag n�stan bara latat mig. T ringde och ville ha s�llskap s� vi drog ut p� stan f�r lunch (vegetarisk buff� p� �hl�ns, gott!) samt planl�st aff�rsgluttande. Det var l�nge sedan jag tittade utan att ha ett �rende, och oj, vad vi hittade grejer. Man skulle haft med kameran. K�per verkligen folk s�nt, m�ste man undra?

  • en ljusstake i form av ett illrosa hjorthuvud i plast

  • en toapappersh�llare f�r golvet i svart smide med orangea kalle anka-f�tter av tr�

  • ett duschdraperi med uppbl�sbara cirklar p�

  • en rund underkl�destv�tth�llare i plast med upph�ngningskrok och bl� tygblommor p� varje kl�dnypa

  • en kylv�ska i form av ett litet kylsk�p med inf�llbart b�rhandtag

  • sk�lar med griniga, tr�tta och glada ansikten p�

  • en uppbl�sbar plastkudde i form av ett grodansikte, med sm� h�gtalare som �gon och en sladd att koppla till freestylen

  • ett cd-st�ll i rosa plysch med l�nga f�tter och grishuvud.

  • en m�rkr�d roterande varningslampa (en s�n som traktorer kan ha p� taket fast r�d och f�r inomhusbruk)

  • en rostat br�d-h�llare i gr�nt gummi

    ... och priserna sen? 299 kronor f�r en tv�lflaska av pl�t. Jo, jag hittade n�gra grejer som f�ll mig i smaken men k�pte inget. Jag har inte k�pt bj�fs p� �ver ett halv�r. Det enda jag inte kan h�lla mig ifr�n �r b�cker.



    � Kommentera


    � F�rra | N�sta �







  • bara ett rosa streck